"Genom att vända skutan mot en ny riktning kommer vi få en naturlig och positiv utveckling av 99mac. Fler intressanta tjänster kommer ge fler medlemmar vilket ger större intäkter vilket i sin tur ger oss möjlighet att ta fram fler och bättre tjänster. Egentligen självklart och ändå en kursändring på nästan 180 grader."
(Citat från sheriffen.)
99mac.se....
Personligen använder jag den som startsida. Men det räcker ju inte för mig utan det brukar bli ytterligare ett tiotal besök under dagen. För mig var det alltså självklart att teckna mig för ett "sponsoravtal" =pro. Varför inte? Min Powerbook med div. program kostade i runda slängar 35.000kr
då känns det ju förbaskat fjuttigt att inte "ha råd med" ca. 35kr / månad. Eller 1-1.50/ dag. Vafasen en Aftonbladet kostar ju 8 spänn!!
Jag tycker att man kan driva tankarna med Plus/Pro sidorna lite längre.
Man kan t.ex.
på första sidan ofta läsa om någon intressant händelse relaterade till våra Maccar. Längre ner i artikeln brukar det komma en länk "Läs mer". Bryt där!
Informationen på förstasidan är till för alla, vill du läsa mer , välkommen men då tecknar man sig för ett medlemsskap.
Vidare kan man också behöva ett medlemsskap för att göra inlägg i dom olika forumen. Läsa= gratis...Delta= medlemsskap.
Skulle detta vara en utveckling som realiseras kommer ju nästa stora possitiva överaskning...
Eftersom då ett betydligt större antal medlemmar skulle tillkomma kommer ju själva avgiften att kunna reduceras ner till en ännu lägre nivå. Kanske rent av 10-20kr / månad.
Det tycker jag verkar bra för framtiden.
Tack för den här gången,
men jag är snart tillbaka.... som så många andra.
iTomas