Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CanoScan 5000F

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-12 10:52

Hej alla...
Är det någon som har lyckats med att få igång en Canon CanoScan 5000F i OSX 10.3.5? Har försökt flera gånger och det slutar med att Toolboxen som styr scanern kraschar varje gång. Det är så j***a jobbigt när man betalar 3000:- för en scanner som inte går att använda. Jag har laddat ner alla de senaste drivrutinerna och försökt instalera utan framgång!

/Dragan

Senast redigerat 2004-10-12 17:17
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-12 11:06

Jag har haft liknande erfarenheter av andra Canon-scannrar (LiDE 50). Jag, liksom en annan 99mac:are i södra Sverige) kom ingen vart utan var tvungen att lämna tillbaka scannern för att leta efter något bättre (=kompatibelt och stöd från Apple). Om man förlitar sig på tredjepartdrivrutiner så är resultatet blandat. Ett alternativ är att gå in på Apples sida för supportade scannrar .

• Medlem
  • Lund
  • 2004-10-12 12:42
Ursprungligen av gile79:

Hej alla...
Är det någon som har lyckats med att få igång en Canon CanoScan 5000F i OSX 10.3.5? Har försökt flera gånger och det slutar med att Toolboxen som styr scanern keaschar varje gång. Det är så j***a jobbigt när man betalar 3000:- för en scanner som inte går att använda. Jag har laddat ner alla de senaste drivrutinerna och försökt instalera utan framgång!

/Dragan

Jag använder mig av pluginen som installeras i Photoshop. Då fungerar scannern utmärkt.
Huvudprogrammet som fungerar utmärkt med PC får jag inte att fungera till Maccarna
mvh

Jag använder mig också av pluginen till Photoshop. Det fungerar problemfritt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-12 17:13

Tack alla!

Sakall försöka lösa det med Photoshop!

/Dragan

P.S. Pluginen följer med Photoshop? Eller måste instaleras separat?

I min PB kör jag 10.3.5, då funkar bara PS pluggen. I min G5 2x2 med 10.3.4 funkar det medföljande programmet också. Helskumt.
Pluggen lägger man i mappen där PS importpluggarna ska ligga.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-12 17:52
Ursprungligen av Erik R.:

I min PB kör jag 10.3.5, då funkar bara PS pluggen. I min G5 2x2 med 10.3.4 funkar det medföljande programmet också. Helskumt.
Pluggen lägger man i mappen där PS importpluggarna ska ligga.

Nu när vi pratar om den här pluginen, vad heter den? Var hittar jag den?

/Dragan

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-12 18:18

Jag har problem på samma sätt igen!

Instalerade Photoshop och sedan "ScanGear CS 8.02". Nu när jag går till File och sedan import/ScanGear CS kraschar hela Photoshop! Samma historia som innan!

/Dragan

Ursprungligen av gile79:

Nu när vi pratar om den här pluginen, vad heter den? Var hittar jag den?

/Dragan

Kommer inte ihåg. Den ligger väl i nån mapp på installationsskivorna. Jag tog hem dem från nätet.
Tror jag tog pluginen från Scangear/plugins eller nåt sånt.
Lägg den i Photoshop/plugins/import

Jag måste rätta mig. Canoscan 5000F fungerar inte problemfritt hos mig. Om Classic-miljön är i gång i OS X fungerar scannern inte alls. Fast den är ju nästan aldrig igång, och det räcker med att stänga av Classic så fungerar allt perfekt igen.

1
Bevaka tråden