Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adresser från 10.1.5 till 10.2

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-24 11:49

Ja, hur gör jag det. Gjorde en backup av alla filer. Formaterade hårddisken. Har nu min adressbok som fil på en extern hårddisk. Hur faan får jag in den i min nya fina adressbok?

Jobbigt när man har lagt ner åtskilliga timmar för att fixa den och apple inte har någon importera funkton för gamla adressböcker... *snyftar lite*

Tips?

/glemme

Jag har också problem med detta, då nya adressboken inte vill importera textfiler (från Entourage). Flyttade över alla email till Apples Mail nämligen.

Enda sättet att importera från Entourage till adressboken är drag and drop.. Lite osmidigt.. Men det fungerar..

Har inte testat detta men filen skall väl ligga under users/ditt login/libary/application support/adressbok

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-25 10:29

Japp, men dom heter helt olika saker och har olika platser i 10.1 och 10.2.

/glemme

• Oregistrerad
  • 2002-08-26 16:48

Enda sättet att importera från Entourage till adressboken är drag and drop.. Lite osmidigt.. Men det fungerar..

???
hur? funkar icke här ...... ?

Jag tror att det finns ett Apple Script för om jag inte missminner mig.
I annat fall kan man göra en mapp på skrivbordet, dra alla sina kontakter till mappen och sedan importera eller dra dem till adressboken.

• Oregistrerad
  • 2002-08-26 21:14

fan... MickeW du e kung

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: glemme:
Ja, hur gör jag det. Gjorde en backup av alla filer. Formaterade hårddisken. Har nu min adressbok som fil på en extern hårddisk. Hur faan får jag in den i min nya fina adressbok?

Jobbigt när man har lagt ner åtskilliga timmar för att fixa den och apple inte har någon importera funkton för gamla adressböcker... *snyftar lite*

Tips?

/glemme

Stäng adressboken

Dra din gamla adressbok till home/bibliotek/

Starta adressboksprogrammet.

Nu ska den konvertera för glatta livet. När du känner dig nöjd med resultatet så kan du slänga Addresses eller va nu den gamla mappen heter (har glömt)

Mvh
P

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Peter Karlsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: glemme:

Tips?

/glemme

Stäng adressboken

Dra din gamla adressbok till home/bibliotek/

Starta adressboksprogrammet.

Nu ska den konvertera för glatta livet. När du känner dig nöjd med resultatet så kan du slänga Addresses eller va nu den gamla mappen heter (har glömt)

Mvh
P

Sorry glömde säga, det är alltså hela mappen addresses och inte bara filen som ligger där i du skall lägga i dit hem bibliotek.

/P

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 17:16

Hmm, nu har jag redan löst det.

OS X.1. ta min adressbok. exportera alla som vcards. Sen in i min X.2. Suck. Men det funkade iaf.

/glemme

Annars kan man göra så här (tydligen):

1. Quit the Address Book application if it is open.

2. Copy your old address book database, which can be found at /Users -> username -> Library -> Addresses -> Address Book.addressbook, to your new system and put it in the same location (you may have to create the directories depending on what level you copy the file from).

3. Rename the AddressBook folder found at: /Users -> username -> Library -> Application Support -> AddressBook. I renamed mine AddressBookZZZ.

4. Run the Address Book application again. It should discover the old database and rebuild the AddressBook folder and files in the Application Support folder.

5. If everything went OK, then you can delete the AddressBookZZZ folder as it is no longer used.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Annars kan man göra så här (tydligen):

1. Quit the Address Book application if it is open.

2. Copy your old address book database, which can be found at /Users -> username -> Library -> Addresses -> Address Book.addressbook, to your new system and put it in the same location (you may have to create the directories depending on what level you copy the file from).

3. Rename the AddressBook folder found at: /Users -> username -> Library -> Application Support -> AddressBook. I renamed mine AddressBookZZZ.

4. Run the Address Book application again. It should discover the old database and rebuild the AddressBook folder and files in the Application Support folder.

5. If everything went OK, then you can delete the AddressBookZZZ folder as it is no longer used.

Jag sa ju det juh

1
Bevaka tråden