Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Försöker komma ut på nätet med en gammal ibook via Chello men får det inte riktigt att fungera.
Om jag ansluter via Ethernet och DHCP och sedan får en IP adress så är väl allting som det skall ? Eller finns det andra inställningar som skall göras ?
när jag går in på Network Utility så är alla adresser ifyllda och på överförings statistiken så "tickar" antalet mottagna paket, har ingen aning om varför. Men jag kan fortfarnde inte ansluta till internet. Någon som har något tips på vad som kan vara fel ?
Fungerar fortfarande inte trots att den nu har stått ett par timmar. Men nu upptäckte jag att det inte finns någon router adress i ibookens systeminställningar. Det är någonting som kommer med automatik på den andra burken. Någon som har något tips ??
Jag minns att äldre OSX 10.x kunde inte hantera på rätt sätt med ethernet. Vilken version är din OSX ? Jag rekommenderar att du uppdaterar till senaste version. Många gör inte det och "tror" att det är bara att köra på.
Gå till "Programuppdatering" och kör på.
quote:Skapades ursprungligen av: REP: Gå till "Programuppdatering" och kör på.
Svårt att följa det tipset utan tillgång till internet är jag rädd. Jag var tvungen att ladda ned uppgraderingen från 10.1 till en senare på en PC och bränna till CD, för att kunna få igång internet... Om du inte har 10.1.5, eller Jaguar, måste du nog göra något liknande också.
En riktig klassiker, som när man på den gamla goda tiden ringde algonets support för att få fram deras namnservrar, och de sa snorkigt att den infon minsann fanns på deras hemsida.
åtgärd 1A med chello (och även bostream vad jag märkt) när det krånglar: Stäng av kabelmodemet, vänta en liten stund och sätt på det.
quote:Skapades ursprungligen av: REP: Jag minns att äldre OSX 10.x kunde inte hantera på rätt sätt med ethernet. Vilken version är din OSX ? Jag rekommenderar att du uppdaterar till senaste version. Många gör inte det och "tror" att det är bara att köra på.
Gå till "Programuppdatering" och kör på.
Jo det ligger ju en gammal X version på ibooken ( 10.1 5J34 ). Nu startade jag den med OS 9 och då funkar det. Den får ingen router adress i OS X det verkar vara det som är problemet.
Vart kan jag få tag på en uppgradering ifrån 10.1 ( hittade inget hos apple ) ?
Får köra på det tills jag trollat fram en 10.2 skiva...