Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara Hotmail på hårddisk/disc

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-13 20:39

Jag har av ren lättja använt Hotmail som e-postprogram sedan 1997. Jag kom då efter ett år Irlandsstudier tillbaka till Uppsala och vidare studier och behövde snabbt en nytt e-postprogram och valde då den som då gick snabbast att få. Jag avskyr Microsoft och det är ju knappast för att Hotmail är bra som jag använt det men det har tjänat sitt syfte. Nu ämnar jag byta till mac.com. Jag vill ju dock bevara mina e-brev, på hårddisk eller cd. Hur går jag tillväga? Jag provade nyss att dra ett meddelande till hårddisken vilket ju gick men då kunde jag sedan inte öppna meddelandet. Någon som kan hjälpa mig?

Senast redigerat 2004-10-13 21:28
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-13 21:14

Kolla in studentversionen av Microsoft Office. Även om man med viss rätt avskyr bolaget, så måste man kanske erkänna att det finns vissa fördelar med programsviten, speciellt om man pluggar.

I paketet får du i så fall Entourage, vilket enligt min stillsamma åsikt är det bästa e-postprogrammet som finns för Mac. Den har en massa goa features, bl.a. projektmanagern. Dessutom kopplar du upp Entourage mot ditt Hotmail-konto, laddar ner mailen som vanligt och sparar dom som vilket annat mail som helst.

(Givetvis kan du skicka mail från Entourage genom Hotmailkontot också, och behöver således inte skaffa ny epostadress osv).

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-13 21:39
Ursprungligen av Danne V:

Kolla in studentversionen av Microsoft Office. Även om man med viss rätt avskyr bolaget, så måste man kanske erkänna att det finns vissa fördelar med programsviten, speciellt om man pluggar.

I paketet får du i så fall Entourage, vilket enligt min stillsamma åsikt är det bästa e-postprogrammet som finns för Mac. Den har en massa goa features, bl.a. projektmanagern. Dessutom kopplar du upp Entourage mot ditt Hotmail-konto, laddar ner mailen som vanligt och sparar dom som vilket annat mail som helst.

(Givetvis kan du skicka mail från Entourage genom Hotmailkontot också, och behöver således inte skaffa ny epostadress osv).

Jo, Entourage har nog sina fördelar och för just att tanka hem Hotmail hade det kanske varit bra men jag vill lämna Microsoft för gott och köra Apple helt ut. Efter att nyligen köpt en SE K700 och upptäckt de fantastiska synkmöjligheter som finns på macen, så har jag blivit än mer sugen på mac.se eftersom jag då skulle ha allt integrerat på det underbara användarvänliga sätt som bara Apple kan prestera. När jag pluggade skrev jag alla uppsatser på Claris/Apple Works och tycker att det funkar bättre än Word så jag har egentligen inget behov av Word. Finns det verkligen inget annat sätt att tanka hem nät-e-post som Hotmail?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-13 21:48

I Apples egna mailprogram, finns det ju möjlighet att använda .mac konton, fungerar inte det för att göra som du vill med den funktionen?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-13 22:00
Ursprungligen av molia:

I Apples egna mailprogram, finns det ju möjlighet att använda .mac konton, fungerar inte det för att göra som du vill med den funktionen?

Du menar att jag först skulle öppna ett .mac-konto och sedan importera mina arkiverade Hotmailmeddelanden dit? Ja, ginge det så är ju det ett alternativ. Men jag har som sagt inte en aning om huruvida det går eller inte. Det kanske skulle ta tid också eftersom man då möjligen blev tvungen att föra över varje meddelande för sig. Jag hoppas fortfarande på att jag samlat kan föra över mina arkiverade Hotmailmeddelanden till min hårddisk och sedan stänga Hotmailkontot för gott...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 22:57

Använder själv appels mailprogram, det finns en plugin (httpmail) som hämtar din hotmail till mailprogrammet

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18189

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-13 23:35
Ursprungligen av Dan:

Använder själv appels mailprogram, det finns en plugin (httpmail) som hämtar din hotmail till mailprogrammet

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18189

Tack! Det verkar ju suveränt. Hemsidan säger ju också att programmet kan hämta lagrade e-brev och inte bara föra över nya som jag vet att det länge funnits program som gjort. Nu borde jag kunna föra över alla e-brev som jag sparat sedan 1997. Jag laddade också ned den fria 30-dagars testversionen av MS Words för att prova tidigare tips.

1
Bevaka tråden