Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium X 0.70 släppt!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns Adium X 0.70 att ladda ner!
http://prdownloads.sourceforge.net/adium/AdiumX_0.7.dmg?download

Adium X är en fri IM-programvara som kan ansluta till alla de stora IM-protokollen som ICQ, AIM, Yahoo Messenger, MSN Messenger, Jabbar m.fl. Programmet ger mycket stora möjligheter till egna inställningar i form av utseende på kontaktlista och meddelandefönster. Det är smidigt, snyggt och bra, jag kan varmt rekommendera det!

Före 0.70 släpptes en ny version av Adium varje vecka, vissa stabila, vissa buggiga. Men vid 0.63 bestämde sig utvecklarna att lägga all kraft på en riktigt bra och stabil version och släppa den när den var klar, inte när en viss tid hade gått. Därför är listan på förbättringar lååång.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 18:25

Njaa, min version säger 0.7rc6 och att den är den senaste versionen (och websidan listar 0.63). Men det har ju kommit flera RC den sista veckan så det är väl inte så långt kvar.

Nej, det här är en skarp 0.7-version. Dvs att den är senare än 0.7rc6.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 19:10

Vart hittar ni den? Ser den inte på sajten och RC6 säger att den är den senaste versionen.

Ursprungligen av Jan Erik Moström:

Vart hittar ni den? Ser den inte på sajten och RC6 säger att den är den senaste versionen.

Läs mitt inlägg igen och följ länkarna där. File finns på SF, jag skickade ju en länk där du kunde ladda ner den och även en till release notes. Ingen av betorna har funnits på SF.

Tro mig, jag skulle inte skriva om den inte släppts...

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-10-18 21:19

jag får inte de gamla teman att funka med 0.7

Ursprungligen av THoG:

jag får inte de gamla teman att funka med 0.7

Det är inte meningen att dom ska fungera. Adium har fått ett nytt sätt att hantera kontaktlistan.

http://prdownloads.sourceforge.net/adium/AdiumX_0.7.dmg?download

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-18 21:46

Nu tycker jag dom ska ta å sakta ner lite.

Just varför jag älskar(at) Adium är dess enkelhet.. som börjar försvinna.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-10-18 22:59

hehe det är bra om det finns avancerade funktioner också

Ursprungligen av skatan:

Nu tycker jag dom ska ta å sakta ner lite.

Just varför jag älskar(at) Adium är dess enkelhet.. som börjar försvinna.

På vilket sätt då? Ge gärna exempel. Adiums utvecklare jobbar hårt på enkelheten så vitt jag vet och de är restriktiva med att lägga till massor av inställningar som inte är nödvändiga. Men samtidigt är "customization" ett av ledorden, när det gäller utseendet. Jag upplever inte 0.70 som mindre enkelt att använda än 0.63, däremot har jag mycket större frihet när det gäller utseendet, vilket jag verkligen gillar.

Kan man skapa nya konton hos ex. MSN via Adium eller måste man ha originalet för det?

Ursprungligen av Butterfly:

Kan man skapa nya konton hos ex. MSN via Adium eller måste man ha originalet för det?

Så vitt jag kan se så kan man inte det. Men har du en hotmail-adress tror jag du kan använda den direkt.

Har du däremot en hotmale-adress så... (sorry, det är sent och jag är trött...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-20 00:46
Ursprungligen av Adrian B:

Men har du en hotmail-adress tror jag du kan använda den direkt.

Ett .NET Passport går också bra.

1
Bevaka tråden