Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrstyrt Itunes

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Forsöker att losa ett litet problem har på jobbet. Alltsa vi ar fem användare som skall kunna styra samma itunes. Dvs användare ett skall kunna kilcka pa en låt, anvandare 2 skall kunna lägga till nästa eller byta låt osv. Alla skall kunna höja och sänka volymen, t ex nar det ringer. Vi har forsökt mängder av varianter. T ex med en separat mp3daator som fjärrstyrs via timuktu eller liknande, men det tillåter bara en användare åt gången. Vi har även en airtunes, men samma sak där, bara en användare åt gången. Man tänker att det måste finnas nåt snille som har löst detta. Någon som har ett förslag på hur man kan gå tillväga?

/Chevy

  • Oregistrerad
  • 2004-10-20 12:34

< http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18202 > kanske?
(Orkade inte kolla så noga )

Ladda hem Slimserver från Slimdevices. Very Cool!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-20 12:55
Ursprungligen av chevychase:

...T ex med en separat mp3daator som fjärrstyrs via timuktu eller liknande, men det tillåter bara en användare åt gången.

Det går visst att ha flera användare anslutnat till en maskin med Timbuktu. Man måste dock ha lika många licenser som användare för detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-20 13:23

chevychase,

Har du kollat på:

netTunes

...eller

browserTunes

-T

Tack!

Tack boys...nu börjar det likna nåt!

/Chevy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-21 13:25

Chevy,

Återkom gärna med en beskrivning på din slutliga lösning.

-Torkel

Ursprungligen av chevychase:

Tack boys...nu börjar det likna nåt!

/Chevy

Lösning!

Ok så här blev det till slut::

Vi hade en gammal Pismo stående som fick bli Mp3-server. Efter att ha satt i en 60 gb hd
installerade jag programmet WebRemote, faktiskt rikigt smidigt. Den funkar egentligen som en jukeboj. Alla playlists kommer upp i en webläsare. Man kan inte klicka på låten man vill lyssna, utan att snarare "önska den", då läggs den till spellistan. Pe detta sätt kan flera användare önska låtar. Alla användare har också tillgång till volymkontroll, stop, nästa- och föregående låt. Idén med det hela var ju att alla skulle kunna sänka volymen när det ringde. Begränsningen i programmet är väl dock det att man inte kan välja låtar direkt...

Viktigt att tänka på. Du kommer åt servern via ip så om du kör dhcp så är det ju käckt att inte starta om datorn så ofta för att slippa att alla skriker:" Vad är det för IP som gäller nu! !

Tackar!

/Chevy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-22 13:13

Chevy,

Jag grämer mig över att jag glömde just webRemote i min förteckning ovan. Jag har ju testat den för en tid sedan av just samma anledning som du, att skapa en kontors-jukebox.

Vad gäller IP-adress till Er jukebox, så bör ni ställa in den med en fast IP-adress, då den ju i praktiken blir en server.

Döper du sedan servern till något lämpligt, typ "iJuke", så finner ni den dessutom lätt ifrån Safari m.h.a. Rendezvous.

-Torkel

Web remote

Tack Torkel!

Hur kommer jag år den där rackarns servern med Rendez vous?

/Chevy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 10:54

Chevy,

På dina klienter:

1. Starta Safari..
2. Välj Inställningar i menyn Safari..
3. Välj Bokmärken...
4. Bocka för Inkludera Rendezvous... på 2 ställen...
5. Stäng Inställningar..

I Safari finner du nu:

Rendezvous i bokmärkesraden samt i menyn Bokmärken.. där din iJuke bör finnas med som "bokmärke"...

-Torkel

  • Medlem
  • 2005-01-08 12:46
Ursprungligen av Torkel:

chevychase,

Har du kollat på:

netTunes

Fasen va bra! Stjärna i kanten! Exakt vad jag är ute efter!

  • Medlem
  • 2005-01-06 19:05

jag hittar ingen demo på WebRemote. Finns det ingen eller är jag bara blind?

edit: jag verkar ha lidit av tillfällig blindhet.

*äntligen en vetting anledning att använda just denna emoticon.*

Senast redigerat 2005-01-06 23:42
  • Medlem
  • 2005-01-08 12:22

Kan man inte se mer än spellistor och biblioteket i webRemote? Jag vill kunna bläddra som i iTunes även på distans. Är jag hänvisad till ARD då?

Hmmm jag har fått igång webRemote och jag kan starta en låt från en annan dator på den dator som webRemote igång. Jag har ställt in den för Jukebox mode men hur jag än klickar och har mig så läggs inga låtar till på Jukeboxlistan.
Vad gör jag för fel och vad saknar jag för inställning?

1
Bevaka tråden