Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programuppdatering upprepar sig

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag kör Programuppdatering föreslår den iTunes 3.0.1, trots att jag redan har den. Installerar jag ändå och kör Programuppdatering igen så föreslår den samma sak: iTunes 3.0.1.

Prövade på en annan dator och samma sak hände där. Någon annan som också får detta lustiga beteende?

japp, samma problem här. Har också installerat men nästa gång så är iTunes där igen när jag kör software update. Måste vara nåt fel hos Apple. Har dock varit så här ett par veckor nu.

Det här har varit uppe tidigare och ja: det är en bugg. Göm och glöm.

Kolla i menyn så kan du stänga av - låta dom vila så att du slipper tänka på dom... välj "Gör inaktiva".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-03 01:38

Om du inte vill inaktivera:
Stäng ned iTunes. Öppna upp iTunes paketet. Högerklicka, välj "Visa paketets innehåll" Contents > Resources > sv.lproj > InfoPlist.strings. Leta rätt på raden "CFBundleShortVersionString = "3.0b4"
Ändra "3.0b4" > 3.0.1. Spara dokumentet.

Antagligen så testades 10.2.3 när iTunes 3 låg i beta och något versionsfel smög sig in.

Edit: schtavning

[ 03 Januari 2003, 01:39: Meddelandet ändrat av: acke ]

Bra tips om versionnummer mm! Tack! Nu skulle man ju vilja skicka denna diskussion till lämplig person inom Apple, så att de fixar det. Finns det en sådan mailadress (dvs en ren felanmälanadress, ingen supportadress)?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
Det här har varit uppe tidigare och ja: det är en bugg. Göm och glöm.

Tyvärr kan det ju hända att en annan uppdatering beror på iTunes 3.0.1 och den då inte visas om man "vägrar" installera iTunes 3.0.1. Buggen borde fixas av Apple.

Jag gjorde som acke skrev, men min Pr0gramuppdatering vill uppdatera iTunes i alla fall.

Tror att detta har att göra med vilket språk som man kör i OS X. Jag kör normalt Engelska som förvalt språk och har inte haft några problem med att iTunes vill uppgraderas.

Jag provade att växla till Svenska och då dök iTunes 3.0.1 upp i programuppdateran.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Excelsior:
Tror att detta har att göra med vilket språk som man kör i OS X. Jag kör normalt Engelska som förvalt språk och har inte haft några problem med att iTunes vill uppgraderas.

Jag provade att växla till Svenska och då dök iTunes 3.0.1 upp i programuppdateran.

Jag kan bekräfta att det är så, jag kör också engelska som huvudspråk. Men nere på jobbet har vi datorer som kör med svenska som huvudspråk och de lider av iTunes-problemet.

När jag testade att byta till engelska så försvann problemet, när jag bytte tillbaka till svenska så var det där igen.

>>Nurell

Då har du inte gjort rätt.
Sparade du ändringen du gjorde i Textredigeraren?
Öppna och kolla igen
Jag ändrade alla mina tre iTunes på mina datorer och det var helt OK efteråt.

>>Ulf Dahlén

Apple är nog medvetna om detta.
MacFixit hade uppe detta och visade även detta som Acke föreslog.
Är ju relativt lätt att fixa själv, men det kommer nog en buggfix i nästa version. 10.3

När jag skulle försöka med Ackes tips:

"Om du inte vill inaktivera:
Stäng ned iTunes. Öppna upp iTunes paketet. Högerklicka, välj "Visa paketets innehåll" Contents > Resources > sv.lproj > InfoPlist.strings. Leta rätt på raden "CFBundleShortVersionString = "3.0b4"
Ändra "3.0b4" > 3.0.1. Spara dokumentet."

så får jag problemet att det finns ingen InfoPlist.strings-fil i min sv.lproj-mapp. Vid allmän sökning på InfoPlist.strings hittar iBooken ca 500 sådana filer. Ingen av de c.a 30 färskaste hänför sig till iTunes. Vad göra? Var hittar jag dn relevanta InfoPlist.strings ?

  • Medlem
  • 2003-01-11 00:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nurell:
Jag gjorde som acke skrev, men min Pr0gramuppdatering vill uppdatera iTunes i alla fall.

Du får ändra på två ställen, rekomenderar bbedit, textedit funkar inget vidare.....

mitt iTunes behöver också uppdateras hela tiden, jag försökte med ackes tips, det är bara det att den filen (?) redan heter 3.01.

  • Medlem
  • 2003-01-11 13:17

Här kan ni ladda ner en fixad och klar fil

http://idg.areno.com/file.asp?id=64488066567315T

kom ihåg att skall ligga i sv.lproj

Lustigt att denna bugg får leva kvar så länge. Måste bero på att den bara drabbar oss i Sverige eller nåt.

1
Bevaka tråden