Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Antal USB-bussar på PB?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en PB 15" Alu av första generation.
Jag undrar hur många USB-bussar den har.
Har nämligen funderingar på att testa denna DJ-konsol/ljudkort
Men som ni ser på kommentarerna finns det de som upplever att det hackar (och vid första anblick kan man väl nästan förstå det när den kör både ljud och konsoldelen över USB 1.1
Men tillverkaren rekommenderar ju en dedikerad port (om inte annat så för strömförsörjningens skull).
Frågan är nu om mina två USB-portar (USB 2.0) sitter på två olika bussar, så att man kan koppla in annan USB-enhet om så skulle behövas.
Tittar jag i Apple System Profiler på "Devices and Volumes" under USB Information hittar jag inte mindre än 4 (!). USB Bus 0-3. På den sista sitter "Bluetooth HCI". Detta verkar ju indikera att det är flera bussar. Men vad sitter då på den sista bussen? 2 portar + BT blir ju 3 liksom....
Ett alternativ som komplement kan ju vara att köpa ett M-Audio Audiophile Firewire-ljudkort så att man iaf inte behöver skicka ljud över USB-porten.

• Medlem
  • 2004-10-23 12:47

Ja, det verkar lustigt, själv har jag tre bussar på min PB 12", en för varje port och en för blåtand. Det skulle iofs kunna vara så enkelt att det var billigare att trycka i ett usbchipset med fyra bussar och låta en vara oanvänd än att kanske vara tvungen att specialtillverka ett chipset med bara tre bussar.

Intressant. Detta är vad jag får på min nya iBook. Ser onekligen ut som om där finns fyra bussar.

Ursprungligen av mrubenson:

Intressant. Detta är vad jag får på min nya iBook. Ser onekligen ut som om där finns fyra bussar.

Den verkar ju göra skillnad på USB 1 och 2 i din skärmdump.
Jag kör 10.2.8 och där syns ingen skillnad, men åtminstone de fysiska portarna är ju USB2.

Det märkliga är att om jag kopplar in något så kommer det på buss 2 eller 3. Det verkar som om buss 1 bara är för BT och att buss 4 är något annat konstigt. Men jag är kanske helt fel ute. Det verkar som sagt förvirrat även på iBook.

1
Bevaka tråden