Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slut på popup-blockering?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Naturligtvis har jag kryssat för popup-blockering. I annat fall blir aftonbladet.se och andra liknande ställen omöjliga att använda.
Emellertid har det den senaste veckan ändå dykt upp popupfönster just när jag är på aftonbladets webbplats. Reklam för tidningen Komputer, till exempel. (Finns det nån människa som läser den?)

Kodar man annorlunda för popupfönster nu?

EDiT: Firefox blockar effektivt på samma sida.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 01:48

De använder förmodligen nåt sätt att kringgå blockeringen.
Har varit med om samma sak ett par ggr.
Precis samma dvs Aftonbladet och Komputer...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-23 02:58

Har också varit med om detta. Men förmodligen kommer väl browsrarna uppdateras i takt med att nya sätt att kringgå popup-blockering kommer, så jag tror inte det är något att vara rädd för.

Ursprungligen av xevve:

Har också varit med om detta. Men förmodligen kommer väl browsrarna uppdateras i takt med att nya sätt att kringgå popup-blockering kommer, så jag tror inte det är något att vara rädd för.

Nej, rädslan är begränsad.

Men det känns som när man undanber sig reklam i brevlådan och utdelaren hittar på nåt fiffigt sätt att få in den i huset ändå...

  • Avstängd
  • 2004-10-23 10:46

Internet Explorer i Windows XP med servicepack 2 blockar effektivt på Aftonbladets site, ingen popup där inte. Så livet blir lite svårare för de som annonserar genom popupfönster. Större delen av de tilltänkta offren är ju immuna nu.

Jag får inte fram någon popup på Aftonbladet just nu, men jag vet att det finns sajter som använder vissa tekniker för att kringgå blockeringarna. Det handlar om att trigga ett nytt fönster samtidigt som användaren gör något (t.ex. klickar på en länk) eftersom den automatiska popup-funktionen (som körs så fort sidan visas) eller den som triggas av att ett fönster stängs inte längre fungerar.

Antar att det är lite av en balansgång eftersom man ibland vill kunna öppna nya fönster på ett bra sätt.

1
Bevaka tråden