Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snålt av Apple

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan ju inte ens ladda ner 10.0.4... så bra funkar X hos mig. Mitt modem bara kopplar ner innan Soft uppdate har sugit hem hela uppdateringen. Jag misstänker att det kan bero på att jag sitter långt från huvudjacket hemma. Tur att jag ska flytta, där kan jag åtminstonde få Telias ASDL. Hoppas att det kommer att hjälpa, uppdatera modemet gjorde iallafall det inte.

Visst kan jag använda mitt Ethernet kort (Dual G4 450) till Telias ASDL?

Jobbit att köpa en sån här produkt när den känns ogenomarbetad. Dålig kvalitet hatar jag.

[ 04-10-2001: Meddelandet ändrat av: Klas Gelinder ]

[ 04-10-2001: Meddelandet ändrat av: Klas Gelinder ]

Nu undrar jag om det verkligen är OSX det är fel på. Låter snarare som Telias modempool el något som kastar ut dig.

Har råkat ut för liknande grejjer på Tele2s modempooler. Som ibland hivat ut mig. Oavsett om jag kört PC eller Mac.

Vad gäller jacket så skall det inte vara några problem om du inte dragit egna ledningar.. du kanske har någon störning på linjen isåfall.

OSX hanterar faktiskt uppkopplingar mycket bättre än något tidigare operativsystem tycker jag iaf.

Vad gäller ADSL/Kabelmodems frågan så är svaret JA.

Det går utmärkt med ditt interna Ethernet kort. Vad är en standard till för om inte just detta (bra med standarder allt som oftast, så länge den inte heter Windows)

Jag har också allt störe misstankar mot Telia. MEN problemet uppstår bara när jag kör X. OS9 kastar aldrig ut mig, inte en enda gång har det hänt. Våran gamla skit PC (brrr *rysning*) funkar också bra. Men där emot vet jag att jag har en massa påkopplade linor från jacket.

Sedan verkar det ju konstigt att jag blir utkstad vid exakt samma tidpunkt varje gång. Mellan 10 och 15 min sen blir det "PPP error"

[ 04-10-2001: Meddelandet ändrat av: Klas Gelinder ]

Det är möjligen inte så att du går ut för att hämta mail varje kvart då du får PPP-error?

1
Bevaka tråden