Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountnings problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har precis fått min första mac och har stött på ett litet problem.

När jag laddar ner vissa *.img och *.dmg filer går dessa inte att mounta.
Jag får felmedelandet "no mountable file systems".

Jag laddade ner VLC häromdagen och det fungerade hur fint som helst att mounta. Av någon anledning tog jag bort programmet, eller rättare sagt av ren klumpighet.

Laddade ner samma fil från samma ställe igen (vlc-0.7.2.dmg från versiontracker) och nu fungerar det inte. Testade en gång till från VLC's officiella hemsida men fortfarande ingen skillnad.

Samma fel dyker upp på nästan hälften av filerna jag laddar ner.

Har försökt läsa mig till svaret på olika sidor och forum men har inte haft någon framgång.

Ursäkta om jag ipostar i fel kategori.

Är ytterst tacksam för några vettiga svar eller tips.

Konstigt, kan ingen hjälpa mig?

Blir lite frågande när du skriver så. Har aldrig stött på ett sådant problem. Vilket OS använder du?
Har du laddat ner Grafic Converter? Borde inte behövas men det borde lösa ditt problem.

T-son

Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Blir lite frågande när du skriver så. Har aldrig stött på ett sådant problem. Vilket OS använder du?
Har du laddat ner Grafic Converter? Borde inte behövas men det borde lösa ditt problem.

T-son

Jag har Mac OS X 10.3.5

Jag har letat rundor på nätet i bl.a. diverse mac forum och stött på relaterade diskussioner, men ingen verkar veta svaret, och det verkar ändå vara ett relativt vanligt problem som har funnits länge. Jag har även stött på en liknande tråd här på 99mac men inget direkt svar.

Vad är Grafic Converter? låter inte direkt relevant men jag ska kolla upp vad det gör. Tack för tipset, återkommer om det skulle fungera.

Oj! Antar att du menade "Graphic Converter" vilket konverterar diverse bildformat. Men jag har inte problem med sådana "bilder".

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-28 18:56

Pröva med att kasta com.apple.DiskUtility.plist i Papperskorgen finns i din användares/Bibliotek/Preferences.

Ursprungligen av Kentor:

Pröva med att kasta com.apple.DiskUtility.plist i Papperskorgen finns i din användares/Bibliotek/Preferences.

Nej tyvärr funkade inte hellre denna lösningen. Har fått liknande tips från andra håll. Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så komplicerat. Tack iaf ...

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-31 11:18

Laddar du ned filerna med samma program? har du prövat med ett annat?

Ursprungligen av Kentor:

Laddar du ned filerna med samma program? har du prövat med ett annat?

Nej inte direkt, har laddat ner olika filer från andra källor/med annat protokoll.

Men det är ju värt att testa ... tycker dock inte om Internet Explorer för mac ...

Nu har samma problem - hittade du någonsin en lösning?

1
Bevaka tråden