Hallå,
jag, som företagare, har köpt två stycken Cisco 7940 (IP-telefoner) av ett företag i Göteborg. De i sin tur har hämtat dem ur ett konkursbo.
Fick dem idag och märkte genast att det inte medföljde någon transformator för elström. Dessa enheter kan få ström på två olika sätt; antingen med PoE (Power of Ethernet) där elströmmen kommer genom nätverkssladden, och detta kräver speciell utrustning i andra änden för att skicka själva strömmen. Det andra alternativet är en transformator för att få ström från vägguttaget.
Jag vet inte hur dessa produkter levereras från Cisco. När jag skriftligt gjorde beställningen på produkterna så lade jag till följande för att vara tydlig på att produkterna vara kompletta.
"Jag förutsätter att all tillhörande utrustning för att få igång telefonerna
är inkluderade, såsom kablage etc. Jag är medveten om att man ska
ansluta telefonerna till en IP-baserad televäxel, och att den inte är
inkluderad."
Har jag rätt att kräva dem på kostnaderna för att införskaffa transformatorer?
Henrik