Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sherlock

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-06-05 14:01

Jag raderade lite filer med hjälp av Sherlock, dvs drog filer från Sherlock till papperskorgen.

Helt plötsligt så låg det en mapp som hette MacOS med en fil som hette sherlock i papperskorgen. Jag har ingen aning hur den hamnade där och jag vet inte vara den ska ligga.

Problemet är som följer: Sherlock har slutat att fungera och filen som fanns i papperskorgen finns inte kvar.

Vad kan man göra?

• Medlem
  • 2002-06-05 14:27

Skulle någon kunna kolla i paketet Sherlock om det ligger något som passar in på beskrivningen där, och sedan kanske kan maila det till mig?

Jo jag har den filen, men det skulle vara bra om man visste din mail addy så att man vet vart man ska skicka den

• Medlem
  • 2002-06-05 15:55

Jag tackar och bockar för filen!

Nu verkar det tyvärr vara lättare att ta ut saker ur ett paket, än att stoppa tillbaka dem igen...

Någon som vet hur jag lägger in något i ett .app? Närmare bestämt Sherlock.app.

När jag släpper den i findern händer ingenting, den bara åker ut igen. Inget felmeddelande.

Prova med Terminalen eller enklare, använd "Go to folder" i Findern.
Skriv "/Applications/Sherlock.app/Contents"

• Medlem
  • 2002-06-05 17:19

Jaha... tack. Nu funkade det. Undrar varför det inte fungerade när jag öppnade den med "visa paketets innehåll"?

Jag gjorde säkert något galet, men huvudsaken är att det fungerar nu.

Mission accomplished!

1
Bevaka tråden