Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.1.5 - problem med skärmsläckare och andra iakttagelser

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-06-05 18:15

Är det bara hos mig som funktionen med att aktivera skärmsläckaren genom att dra markören till hörnet inte fungerar?

Märkte dessutom en sak i Energy Saver jag inte sett förut (förutom i Jaguar

):

Reducerad processorhastighet? Hur kollar man om det verkligen funkar i så fall?

Tycker nog att uppdateringen verkar OK. Dock har Office strulat (läs avslutats plötsligt) trots att jag uppdaterat till SR1.

[ 05 Juni 2002, 18:15: Meddelandet ändrat av: spacemanspiff ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: spacemanspiff:
Är det bara hos mig som funktionen med att aktivera skärmsläckaren genom att dra markören till hörnet inte fungerar?

Kanske, det funkar bra hos mig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-05 20:16

Fungerar utmärkt här också.

Ylan

[ 05 Juni 2002, 20:16: Meddelandet ändrat av: Ylan ]

Spacemanspiff:
Vad har du för dator som visar den rutan i strömsparare?

I min Tibook 667 finns den inte i alla fall.

Hörnaktivering av släckaren funkar som vanligt. Jag har iaf samma ruta på Strömspararen.

Min kompis köpte nyligen en bärbar Dell och när jag tog fram egenskaperna på "Den här datorn" så visade den typ 657Mzh eller nåt, och det var en 900Mhz han köpt. Det visade sig då att när man kör på batteri så dras processorn ner om det inte behövs fullt. Ganska smart, och det tycker tydligen Apple också.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-06-05 22:56

Och jag hittar inte heller någon ruta med "Reducerad processorhastighet", varken på TiBooken (667 IR) eller PowerMacen (867)...

Ska tillägga att det är en TiBook 500 jag använder eftersom det verkar vara skillnad på modeller......skumt....

Men det är ju ganska logiskt att det inte finns på stationära för det är nog mest tänkt som batterisparare.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hasse A:
Och jag hittar inte heller någon ruta med "Reducerad processorhastighet", varken på TiBooken (667 IR) eller PowerMacen (867)...

System Preferences > Energy Saver > Options (fliken). Finns under Other Optins.

På en Powerbook G4/400

[ 05 Juni 2002, 23:05: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-06-05 23:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hampus:
Spacemanspiff:
Vad har du för dator som visar den rutan i strömsparare?

TiBook 500 är den dator jag har.

Problemet med hörnaktiveringen verkar vara relaterat till att jag har min "User" på en separat volym (Partiterat hårddisken). Konstaterar detta efter att ha installerat om systemet... (Lite väl drastiskt, men man vill ju ringa in problemen och lösa dem, vilket jag alltså inte gjort....)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-06-05 23:47

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
[QUOTE]System Preferences > Energy Saver > Options (fliken). Finns under Other Optins.[/quote]

Nää, fortfarande inget napp. Skumt. Eller pratar vi om Jaguar??

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hasse A:
Nää, fortfarande inget napp. Skumt. Eller pratar vi om Jaguar??

Nej, jag har precis installerat 10.1.5 via Software update.

Måste alltså skilja mellan olika modeller - men konstigt att du inte ser den på din Powerbook G4. En bugg.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-06-05 23:57

Funkar tydligen bara i de gamla TiBookarna... Diskuteras flitigt på MacNN´s forum.

  • Medlem
  • 2002-06-06 01:19

Det funkar på senaste generationen Ti också, inte mellangenerationen. Antagligen finns det skillnader i hårdvaran eller nåt sånt som gör att möjligheten inte finns.

ok la in 10.1.5 på min dual 1ghz idag och har nu crashat den för första gången. jag hade den igång som vanligt och gick och kollade på tv, när jag kom tillbaka var den i sleepmode så jag slog på den och boom, massa skum unix prompt grejs som inte jag fattar med starten "unable to resolve to kernel" eller något i den stilen, sten död, usch!!

Har du markerat hörnet med en "Check" eller ett streck ??

För mig funkar aktiveringen kanon.
Dessutom så har jag också reducerad hastighet efter uppdat till 10.1.5.

Jag har en Ti 500

- Slice -

1
Bevaka tråden