Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej!
När jag lägger upp en ny användare på min server 10.3 under workgroup manager och sedan aktiverar mail på kontot. Så dyker användaren inte upp under mail konton i Server admin. Detta gör att mail kontot på den nya användaren inte fungerar. Någon som har en idé varför den inte dyker upp under server manager?
Jag har testat att popa eller imapa mot den. Jag kan logga in på kontot och skicka ifrån adressen. Men inte skicka till den. Så säger den att mailboxe inte finns.
Jag har testat att popa eller imapa mot den. Jag kan logga in på kontot och skicka ifrån adressen. Men inte skicka till den. Så säger den att mailboxe inte finns.
Har du lagt till det domännamn du försöker skicka till i listan över domäner som SMTP-servern ska acceptera att ta emot e-post för?
Har du lagt till det domännamn du försöker skicka till i listan över domäner som SMTP-servern ska acceptera att ta emot e-post för?
Japp den finns med. Jag har 3 andra konton som finns under serveradmin och de fungerar. Men de nya konton som jag lägger till med samma domännamn som de andra kommer inte upp under mail konton i server admin och fungerar heller inte.