Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kapitel i iDVD

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-17 23:57

jag har exporterat en film till idvd(3.0.1) från imovie, i vilken kapitelmarkörer lagts in. iDvd skapar en knapp som heter "scenval", gott så långt. problemet är att endast de första 6 kapitlen finns där när jag trycker på knappen, och ingen knapp som för mig vidare till nästa 6 scener. hur åtgärdar man detta, eller behöver det åtgärdas? skapar idvd kanske en knapp automatiskt som för mig till nästa gäng kapitel? hjälp!

Finns det inget annat enklare sätt för IDVD att fatta att efter varje segment ska den gå tillbaks till menyn? Precis som när man kolla extra material på en hyr dvd.

Dra och släpp

Skapa din eller dina filmer i iMovie. Starta iDVD utan att iMovie är igång. Välj ditt tema, dra QT-filen som iMovie har skapat till iDVD-fönstret.
Genom att göra så kan du ha flera separata filmer i samma meny. iDVD skapar sen undermenyer till varje film efter de kapitelindelningar du gjort.

Det funkar! Jag kan dock känna mig rätt begränsad då alla teman inte är lika tillämpliga.

Var det ett svar?

MVH

1
Bevaka tråden