Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac g5: nöjda?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-12-31 19:10
Ursprungligen av TZW:

Köpte den i originalkonfiguration (256 MB) och satte in ytterligare 1 GB från Macoteket. Planerar att byta ut 256:an till ytterligare 1 GB om nåt år kanske.

Och inga upplevda problem med en liten + en stor minnesmodul?
Ditt upplägg med målet 2 x 1GB verkar vara det bästa ju.

Ursprungligen av Le:

Och inga upplevda problem med en liten + en stor minnesmodul?
Ditt upplägg med målet 2 x 1GB verkar vara det bästa ju.

Nej - om inte mina problem med iDVD kan vara relaterade till RAM. Jag kan inte bränna från iDVD eller med DiscBurner, får buffer underrun error. Det funkar emellertid att bränna DVD från en disc image mha Toast i 1xhastigheten.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-02 17:26
Ursprungligen av TZW:

Nej - om inte mina problem med iDVD kan vara relaterade till RAM. Jag kan inte bränna från iDVD eller med DiscBurner, får buffer underrun error. Det funkar emellertid att bränna DVD från en disc image mha Toast i 1xhastigheten.

Låter onekligen som ett lite långsökt orsakssammanhang.

Låt höra ni som vet vad som gör vad i en datamaskin!

Jag vill ha bort min Redaktörstitel och ersätta den med titeln Enknappstaliban.

Våga vägra Unix-mus!

Vill påpeka att vi väntar på en 20" iMac till redaktionen. Kom igen Apple, kom igen! Återkommer med rapport så fort SOS-data ringer/mailar/faxar/postar leveransbesked. Kan knappt bärga mig...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 12:55

maco>

Jag köpte 2 x denna:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=112666&cks=PRL

Har ju ej kunnat testa de än då jag får datorn på fredag, men enligt denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=51121&page=2&pp=15

så skall de fungera fint. De var de billigaste 2x512 (som jag var ute efter) som jag hittade och som jag vet skall fungera.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-29 17:09

Mitt kärleksförhållande blev kort. iMac:en ska nu återlämnas. *snyft* Den var helt enkelt för högljudd för min smak. Hälften av tiden jag ägde den stod den hos en serviceverkstad som inte kunde konstatera annat än att det oljud den ger ifrån sig, faktiskt är det normala ljudet. Jag är så besviken. Formen, farten och känslan i övrigt är det verkligen inte fel på.

Detta innebär också att det RAM-minne om 512 Mb som jag köpte från Crucial ska säljas till högstbjudande... någon intresserad?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 17:19

jahve> Verkligen tråkigt! Sitter själv och väntar på min iMac som jag ska få ikväll, så man hoppas ju...!

Men oavsett vad tekniker kommer fram till så ÄR det ju fel på den. Apple borde ge dig en ny som funkar, för det som du upplever är ju inte "standard" hos nya iMacen. De flesta verkar vara nöjda med att den är tyst.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-29 17:29
Ursprungligen av Anders Båth:

Men oavsett vad tekniker kommer fram till så ÄR det ju fel på den. Apple borde ge dig en ny som funkar, för det som du upplever är ju inte "standard" hos nya iMacen. De flesta verkar vara nöjda med att den är tyst.

Ja... jo. Men jag misstänker att ljudet som kommer från min iMac är inom marginalen som Apple tolererar men som jag inte gör. Som sagt, det är synd på en i övrigt så fin maskin. Kanske bör jag kunna vänta till nästa revision och hoppas på att de maskinerna inte skiljer så mycket individuella maskiner emellan utan att alla är tysta. Risken är väl att jag faller för frestelsen att köpa en iBook istället. När man får tillbaka 15 000 spänn så där på ett bräde så rycker det ju ordentligt i prylbaguetten.

Alla ni andra som fått era imacar hur ser ni på ljudet???

  • Medlem
  • 2004-10-30 23:12

Visst hörs det lite ljud, inte är den helt tyst inte. Men om man jämför med min PC så är den tyst som en mus.

Helt klart det bästa datorköpet jag någonsin gjort. Supernöjd med den.

Tillräckligt tyst, absolut!
(iMac G5 20 tum)

Är SuperNöjd med min 20"are 1GB RAM 160GB HD Airport Extreme Apple bt tg och bt mus!!
Den är snygg,snabb och helt klockren!

Senast redigerat 2005-01-02 13:03
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-12-31 18:58

Längtar efter min som ska "börja levereras i Januari" ("hem-PC")! En 20" med BT tangentbord.

jag har en 20" iMac G5, 1 GB ram, 250 GB hd, BT-kit och är suveränt nöjd!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-12-31 19:20
Ursprungligen av el gringo:

jag har en 20" iMac G5, 1 GB ram, 250 GB hd, BT-kit och är suveränt nöjd!

Vilken är din exakta RAM-konfiguration?

Ursprungligen av Le:

Vilken är din exakta RAM-konfiguration?

Jag har 2*512mb minne ORIGINAL

jag har 2 x 512 samsung-minnen

Bevaka tråden