Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar fokus

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett väldigt irriterande problem med min PowerBook. När jag sitter och skriver, surfar eller vad jag nu gör så kan fönstret tappa fokus helt plötsligt. Väldigt irriterande.
Någon som har någon idé om vad som kan vara problemet?
Jag kör 10.3.5 med alla uppdateringar. Jag har testat att stänga av alla extra program LaunchBar et.c. Hjälp! Jag håller på att bli tokig!
Som exempel så har jag varit tvungen att klicka ca. 10ggr i det här fönstret medan jag skrev den här texten.
Det gäller alla program Word, Terminal, Safari...
Fokusen fösvinner även om jag inte gör något.

Om jag skapar en ny användare så drabbas även den att detta j*****t irriterande problem!

Senast redigerat 2004-10-24 20:06
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-25 10:50

Prova med att ansluta en extra mus och klicka i alternativet att koppla bort touchpadden när extra mus är ansluten. Om problemet slutar då pekar det lite åt att din touchpad är trasig (och genererar sporadiska knapptryckningar).

Ursprungligen av frazze:

Prova med att ansluta en extra mus och klicka i alternativet att koppla bort touchpadden när extra mus är ansluten. Om problemet slutar då pekar det lite åt att din touchpad är trasig (och genererar sporadiska knapptryckningar).

Det låter onekligen som att detta kan vara den bästa (sorgligaste) anledningen. Men med risk för att totalt dumförklara dig (vilket inte är meningen); det är inte så att du råkar nudda touchpadden när du skriver?

Ursprungligen av frazze:

Jag använder extern mus och har klickat i att touchpaden inte skall användas när en mus är ansluten.

Ursprungligen av johan dansk:

Det låter onekligen som att detta kan vara den bästa (sorgligaste) anledningen. Men med risk för att totalt dumförklara dig (vilket inte är meningen); det är inte så att du råkar nudda touchpadden när du skriver?

Det är väl möjligt att jag ibland kommer åt touchpaden när jag skriver MEN fokusen skall ju inte försvinna från fönstret för det.

Värt att nämna är väl att jag inte klickar med touchpaden utan använder knappen.

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 10:55

Jag hade exakt samma problem på min iBook. Installerade om system men bibehöll konton och inställningar, det gjorde susen.

Kommer du åt Exposé på något sätt? då kan ju fönstret tappa fokus

Ursprungligen av EricBradley:

Kommer du åt Exposé på något sätt? då kan ju fönstret tappa fokus

Exposé har jag stängt av.

Nu har jag testat lite mer och det verkar vara Remote Desktop som är boven. Så länge jag ger fasen i att starta det så tappas inte fokusen. Men så fort jag startar det så börjar hela maskinen bråka.
Jag har testat att slänga div. prefs men inte hjälper det. Får väl installera om OS X någon dag...

1
Bevaka tråden