Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS i digitalbilder

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en programvara för att lägga in gps-data i dig-bilder, men den kräver gpX, dvs exchange-formatet. Hur kan jag konvertera från Garmins gpsdata till gpx. Mjukvara? Formel? Jag vill göra det manuellt, inte genom att koppla Garmin till datorn.
Jan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-28 16:38

Jan,

Programmet GPSBabel säger sig klara just den konvertering du är ute efter.

-Torkel

Babel

Tack, det kan vara så, men problemet är att sajten varit stängd så länge jag kan minnas och tycks inte gå igång igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 15:15

Jan,

Du skrev:

Ursprungligen av janfroberg:

Tack, det kan vara så, men problemet är att sajten varit stängd så länge jag kan minnas och tycks inte gå igång igen?

Vilken sajt avses:

Sourceforge?
GPSBabel?
Garmin??
99mac?

-Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 15:23

Jan,

Har du kollat in wayhoo.com?

Där kan man bl.a. konvertera sina waypoint-filer m.f. till olika format...

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 21:24
Ursprungligen av janfroberg:

Tack, det kan vara så, men problemet är att sajten varit stängd så länge jag kan minnas och tycks inte gå igång igen?

Du kan väl inte vara GPSBabel du menar? Den var ialla fall igång för mig, alldeles nu.

gpsbabel

Ursprungligen av Jörgen U:

Du kan väl inte vara GPSBabel du menar? Den var ialla fall igång för mig, alldeles nu.

Inte download! Får väl ge mig till tåls...
Jan

Ursprungligen av janfroberg:

Jag har en programvara för att lägga in gps-data i dig-bilder, men den kräver gpX, dvs exchange-formatet. Hur kan jag konvertera från Garmins gpsdata till gpx. Mjukvara? Formel? Jag vill göra det manuellt, inte genom att koppla Garmin till datorn.
Jan

Vad heter programmet du använder?

Hej. Är det detta program du är ute efter. MacGPSBabel-1.2.4.sit

Gå då till denna sida.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=58972

Grosse

1
Bevaka tråden