Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Piratbatteri till Powerbook 12"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-10-31 10:35

Hej,
batteriet till min 12" Powerbook verkar inte må så bra av att sitta i hela tiden med strömmen i. Så jag behöver ett nytt, då batteritiden är nere under en timme nu. Vet någon om det finns piratbatterier till den här modellen, så att man slipper böta 1495:- + moms och frakt och allt vad det nu är till Apple för ett originalbatteri? :rolleyes:

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-31 11:06

$103.03 på lacc.com.

• Medlem
  • 2004-11-01 00:42

Hittade inget till 12" PB där? Skulle själv behöva ett nytt batteri till min men det verkar som om Apple är bästa alternativet med tanke på att garantiärenden hos företag i staterna tenderar att dra ut på tiden (med frakt etc) och frakten på Powerbook-batterier är faktiskt gratis från apple store.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-01 00:46

Om jag inte minns fel postade Björnström en länk här i forumet för ett tag sen till nåt tyskt företag som gör egna batterier till apples bookar... borde väl gå att hitta med sökfunktionen. om inte, sheriffen, snackar jag bara dynga, eller kan du hjälpa dessa stackare?

EDIT: jag hittade det! inte mycket till hjälp dock kanske... http://99mac.se/forum/showthread.php?t=51911&highlight=batterier+ibook+powerbook

1
Bevaka tråden