- johnnie2times
- Medlem ●
- Lidingö
ARG? Jag? Visst!!!!
Pratade precis med apples kund"service" om varför min beställning på uppgr av 10.1 server och 10.1sv inte kommer. De har tydligen haft något strul som gör att mina beställningar inte kommit in. OK, kan jag få det jag har beställt ändå? Ja, om jag skickar dom dj**la papprena en gång till till Irland. Så om en månad kanske!? Råder er som skickat in era papper och inte hört något att ringa och kolla ifall ni ens finns registrerade.
Snyggt jobbat apple
Var för övrigt i fm på Apples seminarium väldigt trevligt faktiskt! Fast man kan undra varför återförsäljare som har seminarium delar ut uppgr till höger och vänster av 10.1(syftar på eng10.1uppgr vid tidigare sem), men när man frågar apple på apples seminarium får man rådet att ringa kundservice!! Tack!!
/John
[ 30-10-2001: Meddelandet ändrat av: johnnie2times ]
Känn dig inte ensam.....min beställning fanns inte heller på AppleStore!!!!
De lät meddela att de skulle göra vad de kunde........ :rolleyes:
Det är nog bara kunder så trogna som Mac-användare som accepterar sånt här!!
Snälla Apple Store - Act different...please!
Anders
Det är något märkligt med företaget Apple.
Apple har världens mest trogna kunder och vi blir ständigt illa behandlade. Jag vet inte varför, det borde inte vara så, det kan inte vara så om Apple skall överleva.
Vi har väntat på ett fungerande OS X Server nu i mer än en månad, varför får vi ingen uppgradering?
Men det handlar inte om OS X, – problemet är större än så, Apple förlorar marknadsandelar, byter personal, centraliserar, missköter sig och tappar ännu mer marknadsandelar. Företaget är inne i en ond spiral och det krävs en duktig företagsledning för att vända på trenden. Jag vet inte hur många som suttit på VD stolen i Sverige, men de har inte suttit där länge. Inkompetens eller en omöjlig roll, jag vet inte men det verkar som om Sverige har marginaliserats.
Vi saknar information. Lite pinsamt med tanke på att det är just information som Apple arbetar med. Hur vore det om Apple kvalitetsäkrade sin organisation?
Vi kunder tar en risk när vi väljer Apples produkter, svik oss inte, lojaliteten har en gräns.
johnnie2times,
Vart ringde du för att kolla status på uppdateringen? Det känns som att det var evigheter sedan jag skickade in mina papper... Är det Apple Store som sköter det?
/Stefan
Ring AppleStore och snacka sedan med Customer Support......lycka till, men förbered dig på dåliga nyheter.
Vem skall man skriva ett upprop till? Kvinnorna som jag talat med i Supporten gör nog vad de kan och håller med om att det inte fungerar bra. Problemet ligger högre upp....any suggestions?
Anders
[ 30-10-2001: Meddelandet ändrat av: Anders Ingelstam ]
Rutinerna fungerar bra om man köper program från Apple Store men det sk Up-To-Date systemet fungerar inte. Varför har man dubbla system?
Information till kunder om var, när och hur man får tag på uppgraderingar, fungerar inte. Vissa som har bra kontakter med Apple skaffar program via dessa, vi behandlas olika, alla får inte samma information och har inte samma möjligheter på en gemensam konsultmarknad.
Jag ber Apple om ett litet förlåt för mitt tidigare inlägg, (se första inlägget!). Var lite upprörd! Skulle precis skicka in deras papper igen men tänkte att jag skulle ringa en sista gång för att dubbelkolla. Tro det eller ej men min 10.1 Server är påväg, skickades 31/10 och min 10.1sv var under behandling. Dock står kritiken ganska så fast kvar och jag håller med övriga inlägg idenna tråd. Apple måste skärpa sig.
/John
Nu måste jag ringa och kolla, det var 8 veckor sedan jag skickade in mina papper. Börjar tro att det är någon på Apple som simmar från Irland och hit...
/Stefan
Då har någon säkert simmat fram och tillbaka till USA med min Pismo, som har varit på reparation i precis tre månader nu.
Först gick någon till Holland med den, sedan simturen över Atlant-pölen, en promenad från östkusten till västkusten, där de inte hittade några fel (!), promenerade tebaks, plumsade i vattnet och kom så småningom tillbaka till Holland, där de ringer mig och frågar om de får formatera hårddisken(!?) för det är "nog den det är fel på". Saken är bara den att jag redan har provat med en ny hårddisk och det gick inte med den heller.
Nä, Apple bör nog se över sin service & support-funktion. Detta är inte godtagbart.
Hur simmar man till München? Är det via Medelhavet, Svarta Havet och Donau för att slutligen gå upp i bifloden Isar och kliva iland vid badhuset? Passa då på att besöka det tekniska museet som ligger mitt emot badet, det är fantastiskt fint.
[ 06-11-2001: Meddelandet ändrat av: Saffran ]
Jag upprepar:
Någon gick med min Pismo till Holland (Detta är svaret på din fråga), sedan simmade denne någon (även om jag inte är säker på att det var han som simmade, han borde ju ha varit rejält trött när han kom fram till Holland. Detta kan iofs också förklara varför det hela har dröjt så länge. Annars hade de kanske bara tagit två månader ) över pölen till USA, gick till västkusten och så hela resan tillbaka igen.
Svar nog?
Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Jag upprepar:
Någon gick med min Pismo till Holland (Detta är svaret på din fråga), sedan simmade denne någon (även om jag inte är säker på att det var han som simmade, han borde ju ha varit rejält trött när han kom fram till Holland. Detta kan iofs också förklara varför det hela har dröjt så länge. Annars hade de kanske bara tagit två månader ) över pölen till USA, gick till västkusten och så hela resan tillbaka igen.
Svar nog?
Hmm, på PBG4 har dom en max tid på 3 veckor, kan dom inte laga innan den tiden så ersätter dom burken. Skall vara så iaf. Fick jag reda på efter 3 månader utan en PBG4. *suck*
Menmen. Känns som ämnet är rätt uttömt nu.
/glemme
Problemet med min Pismo är att garantin gick ut två veckor innan datorn gick sönder.
Luktar lite runt-hörnet-garanti tycker jag.
Jag tar tillbaka min ursäkt till apple och återkommer med den ifall jag någonsin får några uppdateringar!
Still waiting! :rolleyes:
Varför tog jag svensk version när jag har eng i allt annat? Puckat!!
/John
[ 06-11-2001: Meddelandet ändrat av: johnnie2times ]
Följetongen fortsätter.
Jag har numer tagit för vana att, 1-2 ggr i veckan ringa till Kundtjänst (08-587 711 50) och fråga om jag fortfarande finns med på listan för de som nån gång skall få ett 10.1 sv. Via up-to-date servicen
Idag började kvinnan dilla om 6-12 veckor igen!!! Jag blev tokig och började gorma som tusan.
Försökte få reda på VEM man kan ringa och klaga på eftersom alla på kundtjänst kör taktiken ´ja, jag tycker också det är konstigt att det skall behöva ta sån tid´ å alla annan skit som de lärt sig på nån psykologikurs.
Vem manm kunde klaga hos (med någon effekt) var däremot ytterst oklart och ´det är Apples rutiner´ etc. ´Det är vi som tar hand om klagomålen´ sa hon och då frågade jag vad hon menade med ´tar hand om´ och det hade hon inte heller nåt svar på...
Ring nu allihop och skäll - hela tiden :eek:
Think Kafka!
Anders
Ja, vänta dig inte så mycket av Apple, det tog ju fem månader för mig att få en engelsk 9.1-skiva...
Jag funderar på att avbryta min up-to-date-beställning och köpa skivorna från Apple Store som flera andra gjorde tidigare. Dom fick ju det levererat inom nåt dygn. Och jag vill ju ändå inte ha en svensk version. Undrar om det går att avbryta det?
En annan skum sak var att det ett tag för snart två veckor sedan var reserverat 195 kr på mitt VISA-kort, men sen försvann reserveringen utan att några pengar drogs.
Jag funderar på att avbryta min up-to-date-beställning och köpa skivorna från Apple Store som flera andra gjorde tidigare. Dom fick ju det levererat inom nåt dygn. Och jag vill ju ändå inte ha en svensk version. Undrar om det går att avbryta det?
Jag beställde OS X 10.1 svensk version för en vecka sedan. Min order har fortfarande statusen "being reviewed". Räkna därför inte med något dygns leveranstid...
Jag beställde OS X 10.1 svensk version för en vecka sedan. Min order har fortfarande statusen "being reviewed". Räkna därför inte med något dygns leveranstid...
Aha... men jag vill ju inte ha svenskt, så det kanske går snabbare? (Kanske dumt att ens tro nåt sånt, men jag har tidigare haft bra erfarenhet av Apple Store (till skillnad från Apple Support och Up-to-date.)
Skapades ursprungligen av: Adrian B:
[i] jag har tidigare haft bra erfarenhet av Apple Store (till skillnad från Apple Support och Up-to-date.)
Samma här, jag fick ett mail från Apple Store som undrade om jag ville uppgradera den internationella versionen till 10.1 eftersom jag köpt 10.0 där tidigare. Ingen kladd med lappar och kopior på gamla fakturor, Apple jobbar ju med datorer. (även på Irland?)
Jag beställde på eftermiddagen via mail och fick programvaran på förmiddagen nästa dag direkt från Irland till Malmö över natten!
Up-To-Date är Out-Of-Date, dåliga rutiner och ingen information till kunderna. Det är så dåligt och jag har nog aldrig träffat på ett sådant klumpigt beteende från ett "modernt" företag.
Moderna företag informerar för att undvika negativa kundreaktioner, i alla lägen.
Moderna företag "ISO-certifierar" sina rutiner som en kvalitetssäkring.
Vissa företag handlar aldrig från företag som inte är ISO-certifierade.
Jag tror inte att Apple djävlas med oss avsiktligt, jag tror att man har problem med att få fram varorna på något vis. Om man förklarat för kunderna att problemen beror på xxxxxx men vi arbetar på att lösa dem och kommer att leverera de beställda varorna vecka xx. Då hade vi inte varit förbannade.
Varför hanterar inte Apple Store uppgraderingarna? Varför har man två olika system i samma företag?
Jag beställde på eftermiddagen via mail och fick programvaran på förmiddagen nästa dag direkt från Irland till Malmö över natten!
Låter helt overkligt .. Är det verkligen samma Apple Store som jag beställt ifrån? Mig ignorerar de, elakingarna!
Fick just min svenska klient uppgradering!
Men inte från apple, utan från en åf.
När den och min serveruppgr kommer från Irland återstår att se!
/john
Jag köpte en quicksilver som kom utan X.
Laddade ner Hotline,3 timmar senare
hadde jag mitt X +server 10.1.Så dom kan behålla min kopia på Irland o använda det till Majbrasan.Deras kund support suger så hårt.Tänk om du köper en ny bil med tex turbo,sen när du kommer hem märker du att det va ingen turbo i så du ringer tillbaks o svaret blir att den får du beställa själv från Japan.Det håller inte tyvärr så därför kan man så länge man iaf betalt för det lika väl ladda hem det så du får det som e ditt o redan betalt o klart.
OPS Glömde!!! Vi har ju apple i Kista sthlm.Vad ska vi ha dom till om vi endå måste göra deras job?Vi bor ju i sverige så vart kom Irland i bilden.Så mitt tips till apple e nog o lägga ner apple kista o spara lite pengar för tydligen ska apple användare göra jobbet själva efter man pungat ut med 35000 sk.Det e bra politik om man ska tjäna pengar.Folk som betalar för o jobba.Skam på torra land tycker jag.