- Butterfly
- Medlem ●
- Lund
Adium X är precis det du vill ha och mer därtill.
Jag gillar Adium, men jag kan inte se att man kan köra fler än ett protokoll åt gången som man kan göra i Proteus tex. Skall detta vara möjligt i Adium?
/HÖH
Jag gillar Adium, men jag kan inte se att man kan köra fler än ett protokoll åt gången som man kan göra i Proteus tex. Skall detta vara möjligt i Adium?
/HÖH
För tillfället har jag ICQ, AIM och MSN igång samtidigt. Det går med andra ord utmärkt. Kolla på bifogad fil som gäller inställningarna och arkivmenyn så syns det tydligt:
För tillfället har jag ICQ, AIM och MSN igång samtidigt. Det går med andra ord utmärkt. Kolla på bifogad fil som gäller inställningarna och arkivmenyn så syns det tydligt:
Duh... lollo jag som inte ens kunde se Connect All... :-[
Tack för den.
/HÖH
Att köra flera protokoll är ju grundidén med Adium...
Så vitt jag vet var det Adium-utvecklarna som hjälpte till att skapa libGaim (av Gaim, populär IM-klient för PC) som Proteus också använder sig av. Och Adium var också före Proteus när det gäller att använda WebKit (Safaris renderingsmotor) för själva meddelandefönstret.
Protues kostar pengar och därmed kan man också få mera direkt support (även om Adium har ett väldigt aktivt community som brukar kunna svara på frågor). Adium är open source.
Vilket program som är bättre är svårt att säga, båda är väldigt bra och har till stor del lika funktioner. Adium är fortfarande i utvecklingstadiet och har inte ens nåt version 1.0 ännu, men fungerar bra. Den kommande versionen, 0.70 är mycket trevlig med en helt ny kontaktlista som kan ställas in på mängder av sätt för att passa olika smaker. Det som inte fungerar helt bra ännu är bland annat filöverföring.
Och vilket är bäst?
Testa båda? Jag förälskade mig i Protues för något år sedan och sen dess har jag varit trogen. Jag gillar Protues för att det kan ställas in att ta lite utrymme på skärmen.
Jag använder ICQ, MSN och AIM. Mycket trevligt att det synkar namnen mot adressboken.
/c
Det jag gillar med Adium är att det går att anpassa kontaktlistan på ett mycket sjysst sätt. Jag har min konfigurerad så den hela tiden ligger på skrivbordet, under alla andra fönster. När jag drar undan alla fönster med expose ligger listan kvar på skrivbordet så jag kan dubbelklicka på den jag vill skicka ett meddeladne till, och då kommer fönstren tillbaka, mycket smidigt! Tycker också det finns många riktigt snygga "Message view"-teman att tanka hem, min favorit för tillfället är "Aluminum Alloy".
Det jag gillar med Adium är att det går att anpassa kontaktlistan på ett mycket sjysst sätt. Jag har min konfigurerad så den hela tiden ligger på skrivbordet, under alla andra fönster. När jag drar undan alla fönster med expose ligger listan kvar på skrivbordet så jag kan dubbelklicka på den jag vill skicka ett meddeladne till, och då kommer fönstren tillbaka, mycket smidigt! Tycker också det finns många riktigt snygga "Message view"-teman att tanka hem, min favorit för tillfället är "Aluminum Alloy".
Shit pomfritt!
Skitsnyggt
Hur ställer du in detta och hur får man detta tema?
Adium Xtras är din vän där det finns (nästan) hur många teman som helst.
Aluminum Alloy-temat hittar du här: http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=249
Min kontaktlista har jag gjort själv genom att ställa in lite parametrar i det medföljande temat. Ska se om det går att exportera på något sätt, i såna fall kan jag ladda upp det här.
Tänk på att version 0.7 kommer vilken dag som helst (beta-flaggan på 0.7 togs bort igårkväll) med ett helt nytt sätt att hantera hur kontaktlistorna ser ut. Så kontaktlistor gjorda i 0.63 eller tidigare fungerar inte med 0.7.
Tänk på att version 0.7 kommer vilken dag som helst (beta-flaggan på 0.7 togs bort igårkväll) med ett helt nytt sätt att hantera hur kontaktlistorna ser ut. Så kontaktlistor gjorda i 0.63 eller tidigare fungerar inte med 0.7.
Såg precis det! Har nu konverterat mitt hemagjorda tema till 0.7 nu. Vet du om det finns något sätt att exportera sitt tema direkt från programet?
Adium X 0.70 är släppt nu, se den här tråden!
"Vilken dag som helst"? Jag skulle sagt "vilken timme som helst"!
Bumpar den här tråden lite...
Hur går det med exporterandet, akesson?
jag vill ha din snygga kontaktlista!
Har lyckats med konststycket att plocka ut temat ur programmet nu. Fungerar med Adium 0.71.
Tanka hem här: http://www.pixeleye.se/Peder_Contact_List.zip
Har lyckats med konststycket att plocka ut temat ur programmet nu. Fungerar med Adium 0.71.
Tanka hem här: http://www.pixeleye.se/Peder_Contact_List.zip
Grymt! Har du lagt upp det på deras hemsida också?
Laddade upp den till deras hemsida nu! Ska bli spännande att se om någon laddar hem den
Vad heter den?
Kaffebrunt 99mac-tema