Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
har behov att i jobbet med jämna mellan rum dela ut, köra telnet, ändra behörigheter osv både på /till pc, mac och linux/unix användare/servrar så jag funderar på att köra X server som klient på en TiG4
Behöver du köra mosx server för att klara detta? Mosx klient har ssh, kan ansluta till mac och pc serverar. Har fildelning för mac och det går att installera samba så att du får fildelning mot peezee. Anledning att köra mosx server? Tja, du får konfigurerings program för ovanstående tjänster - kanske blir det snabbare om du har många klienter oxå.
Kör OS X 10.1 server på min iMac hemma och det funkar lika bra som klient-OS också. Inte långsammare på något sätt. OS X server är mycket enklare att få till rättigheter för FTP, Quicktime-streamingserver m.m.. Visst... allt går att få till i klienten med, men det kräver att man har kunskaper i unix och kan hacka kommandon i terminalfönstret.
Det blir nog X server för mig med, mest med tanke på att det blir lättare med rättigheterna, även att kunna starta upp en server där jag är för tillfället som man har full koll på.
(mina PC kompisar blir mer och mer avundsjuka dessutom)