Hej
Äger sedan tre veckor en iBook 12" G4. Allt har fungerat problemfritt fram tills i fredags.
Datorn vägrar att starta, får ett larm som säger att jag måste starta om. Larmet visas på engelska, franska, tyska och koreanska. Texten ligger på en svart platta som avbildar startknappen.
Efter omstart så fungerar datorn om än något långsammare, program slutar fungera och stängs ned samt att efter en stund komme rsamma larm igen.
Jag har försökt att reparera disken med hjälp av skivverktyg men får samma larm.
Jag har raderat hela disken och försökt med en nyinstallation av systemet samt alla pogram + iLife 04. Det funkar att radera skivan men när jag ska installera systemet så kokmmer samma larm igen och jag måste avbryta.
Jag har varit i kontakt med Apple Support under tre timmar i lördags och de säger att det är hårdvarufel. (Hårddisken, 60 G Fujutsu)
Mina frågor till er här är;
Har ni hört något liknande att just iBook har haft problem med diskarna?
Jag menar datorn är tre veckor gammal (ung).
Vad har ni för erfarenhet av Apple Service i Holland. UPS ska hämta under Tisdagen och jag har blivit lovad återlev. under 10 arbetsdagar. Jag har inhandlat iBooken hos Gothia i Lkpg och kommer självklart att kontakta dem i morgon och fråga om de kan fixa detta snabbare. Det är så att jag behöver ha datorn nu, jag är mitt uppe i en tenta/rapport period. Finns det lånedator hos Gothia?
Tråkigt som nybliven switcher att drabbas av detta...FAN!