Tjena. Denna fråga är kanske lite väl svår att ställa, men jag tror att någon på forumet kan ha någon aning i alla fall.
Först lite bakgrund om problemet.
Vi har tre burkar. Alla kör samma version av 10.2.1
I detta specifika fall har vi problem med att en av burkarna tar betydligt längre tid på sig att skapa connection mot en FTP-utdelad Xserve (och andra för den delen).
Jag tar terminalens och BBEdits FTP-del som exempel.
I terminalen skriver jag FTP
Jag hamnar i ett läge där jag då ska skriva "open 192.168.20.42". På två av burkarna så smäller det bara till så får man möjlighet att skriva in login och lösen.
Men på den krånglande burken så tar det 5 sekunder extra...det är ingen panik kanske ni säger, men jävligt iiriterande. Framförallt då man ska göra en snabbgrej. 5 sekunder är länge som rackarn.
Kruxet är att detta gäller inte bara FTP-programmet i terminalen, utan även BBEdits FTP-del.
Parantes: De andra burkarna (åtminstånde) hade samma delay tidigare, men försvann då vi reggade måldatorn (Xserve:n) i våran DDNS (Dynamisk DNS).
Men en av datornerna har fortfarande kvar samma skit.
Jag har redan fsck -y:at datorn, zappat PRAM:en och reset-all:at firmware:n..det hjälpte ej.
Då över till frågan:
Vilka configfiler använder sig FTP i terminalen av, som även FTP i t.ex. BBEdit använder sig av. Det måste ju vara troligast att problemet ligger där. Eller?
Förslag på åtgärder som inte innebär formattering?
[ 31 Oktober 2002, 13:19: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]