Hej. När jag scrollar i fönster ..t.ex safari eller i mappar i finder så flimmrar eller blinkar hela skärmen till lätt för varje ny "dutt" som scrollas. Det är sjukt irriterande och jag börjar bli skraj att min dator håller på att ge upp. Jag får ställa om klockan då och då, det har hänt att den har bara stängt av sig själv helt från ingenstans.
/har precis installerat 10.3.6 men det flimmrar än när jag scrollar... Nån som kan peka på vad det är som är galet?
Har själv samma problem att det flimrar fast över hela skärmen (har en 2 år gammal TiBook 867Mhz). Fast oftast (alltid) är detta då datorn troligtvis blir för varm eller har ett öjämnt tryck underifrån, typ om man har den i knät för länge. Detta är ett symptom som kommit det senaste månaderna bara och jag antar att det är mitt logikkort som håller på att ge upp Ställ den på ett bord, så slutar flimret. Så mitt prob har inget med OS 10.3.6 att göra
det du nämner att du får ställa om klockan lite då och då. Jag vet att på din modell så finns reset-knappen (PMU-reset) på baksidan och jag vet även att denna knappen kan ibland fastna i ramen och orsaka plötsliga omstarter då klockan nollställs, eftersom du resetar PMU:n samtidigt.
Kolla så att detta inte är fallet, då det kan skada logikkortet att reseta den för ofta.
Det kan även ha ett göra med om du lämnar datorn utan ström för länge, så batteriet fullständigt töms, då resetas PMU:n också
hoppas det hjälper dig, även om du nu har installerat om helt