Sitter själv med en Rev.A iMac, lite trimmad dock: 3DFX kort, 160MBRAM, 6MBVRAM, 20GB HD + nytt bildskärmskort pga att jag i ren frustration rycket ut strömsladden ifrån datorn och inte väggen först.
Har ett problem jag hade behövt hjälp med.
Det ligger till såhär att jag har gjort lite egna anpassningar när jag updaterat system m.m för att det skulle fungera som jag ville och lyckats kladda till det så att jag inte kan installera nyare OS än 9.1, vilket i sin tur resulterar i ännu mera problem. Har precis lyckats få min CDROM att förstå att den är en CDROM.
Här kommer det nya problemet in: Varje gång jag startar datorn är volymen inställ i princip tvärt emot hur jag lämnade de. Kanske inte låter så farligt men det är fruktansvärt jobbigt att behöva blåsa ut mina stackars hörselorgan varje gång man startar upp med hörlurar på utan att tänka på det.
Ja vet precis vad som tänkts:"E grabben tappad bakom en vagn? starta upp från en CD och rensa hela burken!"
Problemet är bara det att jag har hela min "enorma" HD full med ovärdeliga saker som jag inte vill bli av med.
Hjälp!
Ett hembesök av Dr.Mac hade inte skadat
Long live Rev.A