Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telernordia ADSL

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaa´ nu har Telias erbjudande gått ut, men telenordia har fortf. modem & ansl-avg. på köpet när man tecknar abb. Så: hur fungerar egentligen telenordia? Har kollat runt häromkring: de flesta avråder från denna lev. men ändå! De är 1500:- billigare i anslutningsavgift. Och hur fungerar det i OsX!?

[ 17 Juni 2002, 13:19: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-17 13:05

Har man ethernet fungerar det.
Förstår inte hur det inte skulle fungera.

Vet att man måste installera en massa gojs i 9:an i a f....!

Jag har Telenordia ADSL och för mig funkar det alldeles utmärkt i både 9:an och OS X. I OS X behöver man inte installera ett jota, bara att ändra nån inställing i nätverk. Bra mycket lättare än att konfigurera en modem uppkoppling, är iaf. min erfarenhet av ADSL.

Sen om dom fortfarande bjuder på modemet och anslutningsavgift är det väl bara att tacka och ta emot. Förstår inte hur någon kan välja Telia som dessutom prishöjer varje kvartal. Fast liiiite snabbare kunde det ju förstås gå, men v.f ja e nöjd.

Sen om dom fortfarande bjuder på modemet och anslutningsavgift är det väl bara att tacka och ta emot.

Tänk på att det är ett halvsunkigt USB ADSL-modem de bjuder på. Det kräver speciella drivrutiner för OS 9 och funkar inte under OS X (än så länge eftersom drivrutiner inte finns för tillfället). Så skall du skaffa telenordia ADSL så fråga om du inte kan lägga till mellanskillnaden för ett ADSL-modem med ethernetasnlutning istället.

Tack för svar! Jo, enligt deras hemsida är det ett usb-modem. MEN på siba (som har samma erbjudande) är det ett ethernetmodem.... om dom nu inte gjort sina annonser helt fel...! Men det blir nog Telenordia för mej då

Jag fick iaf. ett modem med ethernet anslutning när jag beställde Telenordia ADSL. Tror det var i våras. Jo visst, 9:an kräver drivisar, men dom får du ju med på installationsskivan.
Sen må det stämma att USB modemet kräver drivrutiner för OSX, men mitt Ethernet-modem gjorde det inte.

[ 19 Juni 2002, 17:18: Meddelandet ändrat av: Boba Fett ]

1
Bevaka tråden