Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra säkerhetsguide för MacOS X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 23:19

Läste installationsinstruktionerna. Ganska hårda bud.

Citat:

iTunes, iMovie and iPhoto are applications primarily used for personal multimedia creation and management. They have Internet connectivity features that may introduce additional security risk. It is recommended that they not be installed unless an exception must be made due to operational requirements.

Citat:

It is recommended that IE not be used

(detta eftersom det inte utvecklas mer och att potentiella säkerhetshål riskerar att inte bli åtgärdade)

Dock blir det nog intressant läsning. Känns seriöst.

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2004-11-10 23:39

Bra manual, men det vore roligare att ha den version som är "classified"..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-12 17:05
Ursprungligen av Fredrik Lange:

Bra manual, men det vore roligare att ha den version som är "classified"..

Ja, det vore t. ex. intressant att få reda på hur säker krypteringen är i FileVault och krypterade skivavbilder.

Men säkerhetstänkandet går nog en bit längre än nödvändigt för mina små hemligheter. Tror inte jag tänker koppla bort den interna mikrofonen t. ex.

Och det ligger något utanför min budget att ha en dedicerad dator för nedladdning av uppdateringar. Jag tror jag tar risken att ladda ner direkt till min kära PB. Att jag sedan väntar litet med att ladda ner systemuppdateringar är en helt annan sak.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 00:10

Jag har i alla fall aldrig hört talas om iTunes-, iMovie- eller iPhoto-virus!

1
Bevaka tråden