Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

popart i Photoshop?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 20:50

Hej! jag undrar hur man gör en popart bild (typ Andy Warhols marlyn monroe bilder) i photoshop! tack på förhand

Ursprungligen av rot8:

Hej! jag undrar hur man gör en popart bild (typ Andy Warhols marlyn monroe bilder) i photoshop! tack på förhand

Lek med Contrast och Hue/Saturation! Och färgbyttan!
Vad grejorna heter på svenska har jag ingen susning
om!

Lycka till!

Jättekul är förresten att byta till Lab-färg och leka med a och b kanalen, dra i nivåerna och sen kolla resultatet. Kan bli superkul! Sen leker man med Nyans/mättnad också.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 10:39
Ursprungligen av CyberPet:

Jättekul är förresten att byta till Lab-färg och leka med a och b kanalen, dra i nivåerna och sen kolla resultatet. Kan bli superkul! Sen leker man med Nyans/mättnad också.

hum ja får inte riktigt till det, kan du definera leka med a och b kanalen

Alltså... det är ju lite mer avancerat än så. Andy pysslade ju med screentryck. Vill du göra liknande saker får du väl konvertera till svartvitt/grågskala med få gråtoner, rastrera och leka med halvtransparenta färgfält som du lägger över bilden (i ex illustrator).

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 17:01

ok! men om ja inte har tillgång till illustrator. går det inte att göra enbart med photoshop??

Jodå - bara det att jag tycker det är smidigt att lägga ut fält med fyllning i illustrator, men du kan ju göra det på en miljon olika sätt i ps också...

Sök på följande på Google så hittar du en massa hjälp hur du ska gå tillväga:

popart photoshop

warhol style photoshop

Warhole

Jag såg precis detta i en tidskrift nyligen, kan det ha varit FOTO?
Jan

Ställ bilden (färgbild) i läge Grayscale, sedan Bitmapp (method välj 50% Thershold, labba med kontrast, kurvor om resultatet inte ser bra ut. Ställ sedan bilden i läge Grayscale och sedan i RGB.
Skapa ett lager under "bilden" med en färg, ställ dig på lagret med "bilden" i och välj Multiply i lager menyn. Då får du något som kan likna det du kanske söker (popart). (testa även att byta färg på det svarta)

Lycka till.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-13 12:45

Tack så mycket, detta var precis vad jag behövde nu ska vi se vad ja kan knåpa ihop...

1
Bevaka tråden