Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filhanterare för Darwin/X11?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-19 19:56

Hallå, jag använder XDarwin med Windowmaker som fönsterhanterare, men (Det är alltid ett "men" ;-} ), jag har inte hittat någon annan filhanterare än Midnight Commander, vilket jag förövrigt haft problem med att installera, och den är juh inte speciellt snygg. Någon som känner till andra alternativ?
Jag har inga problem med att kompilera (hoppas jag) så det är bara att ösa på...

Du MÅSTE testa Nautilus. Den kommer med Susan Kare´s ikoner förinställt (http://www.kare.com/). Kvinnan som gjort de bästa i världshistorien.
Förutom det så är Nautilus en fullvuxen filhanterare med många features Apple borde kolla in, bla inbyggd Gecko-webbläsare. Det är MYCKET kompilering som krävs - och en hyffsat snabb maskin.

Konqueror funkar lika bra, lika avancerad ungefär. Borde gå att köra i Windowmaker, men du får installera en del KDE-grejer.

Annars är terminal-varianten av Midnight Commander en favvo. Du använder Gnome Midnight Commander eller hur?

Allt via Fink. Förstås.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-19 22:55

Jo, fick nyligen igang det. Segt, men tillrackligt nar man vill prova nagot nytt.

Vet du hur man staller in svenskt tangentbord

Det gör man väl i XDarwin.app´s inställlningar? Jag kan inte ens starta X utan att först välja Svenska.keymapping där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-20 13:03

Jo, jag vet att man kan göra det där, men den använder amerikanskt tangentbord när jag loggar in som "single-user", DVS ingen Aqua, bara UNIX...

1
Bevaka tråden