Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installerar om OSX - hur spar jag e-posten?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är dags att blåsa burken och installera om. Det brukar hända mig 2 ggr om året. Det tar en dag att få i ordning allt, men sen kan man jobba i lugn och ro. Men var sparas inställningar för Mail ?
Och var sparas e-posten ?

Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-13 14:05

/Användare/fredrikC/Library/Mail
/Användare/fredrikC/Library/Preferences/com.apple.mail.plist

Varför installerar du om 2 ggr om året? Låter mycket.

Jo det är mycket, jag vet, men jag föredrar det framför ändlös felsökning.

Det måste vara en extrem otur du har som ständigt får så svårlösta problem på halsen...

Ursprungligen av mrubenson:

Det måste vara en extrem otur du har som ständigt får så svårlösta problem på halsen...

Mjaa..... datorn står på jämt. Jag jobbar med musik, laddar ned filer och surfar samtidigt , installerar saker på kul och kontrollerar en server på annan ort med ett remote desktop-program och tvångsomstartar minst en gång om dagen, eftersom mitt tålamod inte är min starka sida.
Kan man då vänta sig annat ? ....Jag är inte missnöjd.
Det är möjligt att en del saker kunde redas upp på enklare sätt, men nu har jag installerat om det krånglande programmet två gånger så det känns enklare såhär.

F.ö - kan man utgå från att alla program har sina inställningar i någon mapp i hemkatalogen?

Fredrik

It's your life!

Nej, man kan inte utgå ifrån att alla program har alla sina inställningar där. Det finns ofta inställningar och liknande (tex serienummer) för program i mappen /Library. Däremot är ofta (men inte alltid) de personliga i hemkatalogens Library.

1
Bevaka tråden