Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är 99mac trögt just nu?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

på jobbet fungerar det utmärkt (XP & FF)

jag har BBB hemma...

99mac flyger fram för mig just nu, har svarstider på under en sekund på alla sidor.

Nu har offtopic ballat ut för mig igen, precis när man har tid att VLT:a lite

99mac är också ganska segt

Update: Forumdelen springer fram på 99mac, men inte förstasidan.

Fascinerande rapporter - fler kommentarer?

Jag har inga som helst problem..
Verkar som BBB folk har problem..

Måste vara bannerna för mig. Hela offtopic är dundersegt, där är det banners överallt. Framsidan på 99mac med banner är dunderseg, forumet utan banners flyter bra...

Har BBB 24Mbit.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-12 03:30

Kan rapportera att tröghet har fått en ny standard, har väntat i timmar på offtopic nu..... Nåja, man kanske kan lägga sig o sova istället då Man missar ju inte så mycket för tillfället heller, men jag hade ju inte varit där på hela dan

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-11-12 03:42

ehm 99mac är ju jätte snabbt.. hmm måste vara för att min wall blockar reklam?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-12 03:44
Ursprungligen av Ricky:

ehm 99mac är ju jätte snabbt.. hmm måste vara för att min wall blockar reklam?

Jo, men offtopic.se?

kan informera att forumsdelen fungerar bra - men inte framsidan. har BBB också.

sitter på jobb och skriver nu och där rullar det fint (XP & Firefox)

Nu går allt, inklusive Offtopic, äckligt snabbt. Måste varit något temporärt med BBB.

Ursprungligen av Leftrustle:

Nu går allt, inklusive Offtopic, äckligt snabbt. Måste varit något temporärt med BBB.

Jag skrev det förut i tråden. BBB har problem med sitt nät lite här och där.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-11-13 16:59

Jag har haft samma problem som beskrivs ovan hela veckan, dvs. att översta delen av sidan laddas direkt, men sen står det still länge (säkert 10-20 sekunder ofta) innan resten laddas. Inte kul när man bläddrar i forumen. Verkar ha med annonserna att göra, inläggssidan (utan tradedoubler-reklam vad jag kan se) kom fram direkt.

Jag har också BBB, kanske något med detta.

Det är både trist och skumt att detta uppstått.

Jag ska träffa Tradedoubler under veckan för att diskutera hur man kan slippa sånt är i fortsättningen. Vi är helt beroende av annonseringen men samtidigt kan vi ju inte ha en seg sajt. Alternativet är naturligtvis att annonserna sparas på samma server som forumet och att vi får sköta statistiken själva.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-11-14 19:18

Men var ligger problemet då? Går fortfarande lika segt. Jon säger att det är BBB som strular och Martin pratar om annonserna fortfarande. Har ju varit så här ett tag nu.

Funderat på att skaffa "Plus" eller "Pro", men det får allt vänta lite.

Det borde väl inte vara annonserna. Jag sitter och tittar på samma annonser som du, och för mig laddar de på bråkdelen av någon sekund. Det måste väl ha att göra med att vi har olika ISP. Jag har Telia ADSL.

/M

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-11-14 19:29
Ursprungligen av Martin Belak:

Det borde väl inte vara annonserna. Jag sitter och tittar på samma annonser som du, och för mig laddar de på bråkdelen av någon sekund. Det måste väl ha att göra med att vi har olika ISP. Jag har Telia ADSL.

/M

Helt utan skuld är de nog inte. Om jag bockar ur "Aktivera Javascript" så visas inga annonser och det rullar på som vanligt. Kan det vara något strul mellan annonsleverantören och Bredbandsbolaget? Irriterande är det hur som helst.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-14 19:33

Jag har inte upptäck några särskilda problem under den gångna veckan, inte ens i morse. Men nu är det skitsegt Hela tiden så väntar den på "impse.tradedoubler.com"... Sitter för närvarande på en lina från Song Networks om det inte har ändrats på sistone.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-14 19:39
Ursprungligen av Clas:

Om jag bockar ur "Aktivera Javascript" så visas inga annonser och det rullar på som vanligt.

Samma sak här, utan javaskript och annonser så går det snabbt att byta sidor.

Jag monterade tillbaka annonserna i överkanten för en timme sedan ungefär, om "slöheten" kom samtidigt har vi kanske svaret.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-11-14 19:31
Ursprungligen av Björnström:

Jag monterade tillbaka annonserna i överkanten för en timme sedan ungefär, om "slöheten" kom samtidigt har vi kanske svaret.

Nej, det har gått lika illa sedan 17-tiden då jag kom hem.

Det skulle kunna vara så att annonsleverantören skickar annonser från olika servrar beroende på vilken ISP vi har.

/M

Alla script borttagna (utom förstasidan) - går det snabbare nu? Blir ett intressant möte med Tradedoubler imorgon

Nu går det snabbts som tusan.

Kan du testa samma sak på offtopic, för där kommer jag inte in alls...

• Medlem
  • Skänninge
  • 2004-11-14 20:04

Japp, nu rullar det på som tusan (förutom förstasidan).

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-14 20:11

Japp, nu rullar det helt ok

Haha, där ser man. Det känns som om vi hittat felkällan iaf.

Dom är borta ifrån offtopic och ipod.se också.

Ja, nu kommer jag in där också.

Bevaka tråden