Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN Messenger-problem...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 00:27

hej får detta felmeddelande när jag försöker skicka eller ta emot en fil (prövat med flera olika):

"Det gick inte att skicka den här filen eftersom anslutningen är blockerad. Kontakta din nätverksadministratör eller Internet-leverantör, som eventuellt kan möjliggöra filöverföringar."

Det fungerar dock alldeles utmärkt att maila och t ex att skicka/ta emot över iChat, men inte med MSN och mina förvirrade pc-kompisar...

det har dock fungerat tidigare men nu så...

//mmi

• Medlem
  • 2004-11-17 10:32

Har liknande problem...
Filöverföringar via msn verkar väldigt skumt, ibland funkar det, till vissa personer nästan alltid och till andra aldrig... skumt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 13:34

Kan det ha ngt med senaste uppdateringen av MSN att göra, har för mig att det fungerade ända fram tills jag installerade den... Men jag kan ju ha fel, även om det skulle vara ovanligt...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-18 14:17

Sitter du bakom en brandvägg (egen eller annans) ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 14:22
Ursprungligen av memark:

Sitter du bakom en brandvägg (egen eller annans) ?

njae, har ingen koll, men inte vad jag vet...
kör med airport och telias adsl, men jag har inte installerat ngn brandvägg vad jag vet i a f...

det skumma är att det fungerad utmärkt för en tid sedan...

• Oregistrerad
  • 2004-11-21 20:30
Ursprungligen av mmi:

njae, har ingen koll, men inte vad jag vet...
kör med airport och telias adsl, men jag har inte installerat ngn brandvägg vad jag vet i a f...

det skumma är att det fungerad utmärkt för en tid sedan...

Jag har samma problem. Kan ta imot filer från en polare. Men det går inte från en annan. Detta är väldigt skummt asså..

Någon som fått bot på detta?

mvh Mats

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-11-22 08:23

Messenger får jag inte alls igång i MS versionen utan jag kör Fire istället för både ICQ och Messenger. Men filöverföring har inte lyckats en enda gång, inte ens i ICQ's orginalprogram Och det hjälper inte mig om jag stänger ner den inbyggda brandväggen helt.

• Oregistrerad
  • 2004-11-22 08:31

Messenger använder någon hög port (den finns listad i systeminställningar, fildelning, ny - eller vad det är) för filöverföring m.m. men kan gå ner på port 80 om det kniper...
Dock vet jag inte hur det blir om ena parten kör på 80 och andra på den höga (6688 eller vad det är), kan ju vara då det knasar...
Gå in i systeminställningar->fildelning och öppna porten för Messenger (och andra som behövs) och slå bums på brandväggen om den inte är på.
Liknande kan behöva göras om man har någon mer burk innan "hålet i väggen"

1
Bevaka tråden