Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Justera "rutnät" för automatiskt placering av ikoner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 11:50

Tjena!
Någon som vet ifall man på något sätt kan påverka det osynliga "rutnätet" som ikonerna på skrivbordet placerar sig efter om man valt "Snap to grid"? På min PB 15" blir det lite glest mellan mapparna och det vore nice att smala till rutnätet lite.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-11-17 14:01

Tyvärr går det inte. En, av mig, mycket önskad funktion att återinföra från OS9. Där kunde man välja tätt eller glest rutnät.

Tycker också att det är väl glest som det är i X.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 16:03

Denna diskussion på forums.macosxhints.com tar upp ämnet, men hittills har de inte kommit på en lösning...

Min tes är att rutnätet ändras dynamiskt beroende på storleken på ikonerna, eller...?

-Torkel

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 16:31

Hmm... Verkar som om det inte var så lätt som jag hoppades på. Det kanske är något för Apple att kolla över.

I kommande version av Mac OS X (Tiger) ska tydligen ikonerna vara tätt placerade, istället för glest. Jag föredrar nog tätt placerade, tycker också de ligger lite för lång ifrån varandra, men man borde få välja.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-17 20:35

Man kan klämma ihop dom lite vertikalt om man laborerar lite med fontstorleken, placeringen på texten och använder nåt hack så att man t.ex. får tre raders text till skrivbordsikonerna.

1
Bevaka tråden