Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Workgroup Manager Problem (os x server 10.3.6)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker skapa nya användare och grupper i workgroup manager verktyget.
Jag får följande felmedelande när jag har skapat en användare.

" You are working in a directory node that is not visible to the network

Accounts created in the local directory node will be restricted to this server. To create network accounts, click OK then use the popup menu below the toolbar to go to a network-visible directory node. "

Jag försöker att göra precis som felmedelande säger åt mig att göra men i popup menyn finns där bara allternativen "LOCAL, SEARCH PATH & OTHER".

Enligt sökningar på Google.com så har någonting med LDAP att göra.

Jag valde installationalternativet "standalone server" och inte "Open directory master server" och mistänker att det är här problemet har uppstått.

Någon som vet hur man ändrar en "standalone server" till en "Open directory master server" utan att behöva installera om hela servern?

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 15:13

Här är ett mycket bra dokument som förklarar hela saken i detalj.
http://macosx.si.umich.edu/public/viewHowTo.php?HowToID=46

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 15:17

Enklast gör du det genom att i "Server admin gå vidare till "Open Directory", Settings sedan under general har du möjligheten att ändra till ex. Open Directory Master som är det du är ute efter.

Däremot rekommenderas att du konfigurerar DNS först för att få Kerberos att "klicka" utan extra konfiguration.

#Wire´s länk är bra.

1
Bevaka tråden