Har ett spännande problem.
Beställde ADSL från Glocalnet i början av Oktober (pratade med deras kundtjänst), men har inte hört något från dem sen dess.
Ringde och kollade och då hade det inte kommit in någon beställning (trots att de kunde se i deras stödsystem att jag hade ringt och pratat med dem!). När Glocalnet försökte testa linjen fick de inte fram något besked alls om det skulle gå eller inte.
Jag började kolla upp lite (med hjälp av Telia) vad som var problemet och kom fram till att det är för dålig kvalitet på koppar-tråden.
Längden är OK, 3 km till stationen i Jönköping som dessutom är utbyggd.
Pratar man med Telia Bredband så är det inga problem. Vill jag beställa bredband via Telia, så skickar de ut en tekniker som byter kopparparet kostnadsfritt.
Glocalnet i sin tur har aldrig hört talas om detta, och det är absolut inget som de kan göra nåt åt.
Telia anser att den bredbandsoperatören som jag vill köpa en tjänst av ska ha egna rutiner för att hantera det här problemet. Telia kan inte göra något om jag inte beställer bredband via dem.
Är det någon som har haft ett liknande problem, och hur löste ni det? Hur gör de andra operatörerna, Adamo, Tele2 mfl när linjen är för dålig?
/simba