Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som laddar ner ALLA bilder?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det finns något program som laddar ner ALLA bilder på en sida med ett klick? Ibland kan det vara lite tidsödande att hämta hem bilderna en i taget. Vet att det finns till PC, men finns det något till Mac OS 9?

Du kan testa nån av de här tilläggen till Firefox.

firefox på 9:an? om ändå vi hade det....

något på den här sidan kanske funkar. http://pure-mac.com/offline.html

/lukas.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-11-17 03:44

Gå till www.versiontracker.com/macos och sök efter Web Devil.

Ursprungligen av lukas nystrand:

firefox på 9:an? om ändå vi hade det....

Sorry, jag missade helt att du skrivit i Classic-forumet. Fy på mig.

Men Web Devil finns/fanns för OS 9 också.

Ursprungligen av Nurell:

Men Web Devil finns/fanns för OS 9 också.

kan bekräfta att det finns. Den här versionen startar i 9:an. Ett annat alternativ skulle kunna vara SiteSucker.

www.pagesucker.com

Fungerar i både 9:an och X. Kan suga ner hela Internet om man ställer in det fel och har en stor hårddisk

Tack för svaren. Ska genast testa några av alternativen. Ha en trevlig helg allihopa!

• Oregistrerad
  • 2005-02-07 21:53

Litet sent kommet inlägg kanske, men när jag råkade läsa diskussionen ifråga kom jag spontant att tänka på min favoritwebläsare iCab (www.icab.de). Om du sedan föredrar den som webläsare eller inte må vara osagt, men dess i hög grad konfigurerbara nedladdningsfunktioner har åtminstone varit till stor hjälp för mig.

Ett annat alternativ skulle kunna vara Interarchy, som i ett Finder-liknande gränssnitt kan visa en sidas olika komponenter och du behöver endast markera t.ex bilderna, som du skulle göra i ett Finder-fönster på hårddisken, och dra och släppa dem var du vill på din hårddisk.

Vore hur som helst kul att veta vad du omsider kom fram till fungerade bäst för dig.

1
Bevaka tråden