Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MP3 editerings program??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på jakt efter ett ljudediteringsprogram som kan klippa i, och förändra mp3 ljud utan att behöva konvertera till aiff, wav, sd2 etc. När jag importerar en mp3a i Emagic Logic till exempel så konverteras den till fullkvalité sedan måste jag exportera den till mp3 igen. Onödig kvalitéts förlust.

Det finns någa sådana program till PC (gratis programmet Cool Edit tex.) .. Någon som känner till ett sådant till mac?

Audion (som numer är gratis) kan redigera MP3or, men hur vida det är förstörande eller ej vågar jag inte svara på.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 18:18

Jag är 99.9% säker på att det inte går att redigera mp3:or utan att tappa i kvalitet. Om du klipper i en mp3 utan att först konvertera till .wav eller annat format, kommer du ändå spara om mp3:an i mp3 och få sämre och sämre kvalitet för varje gång du öppnar den och gör några förändringar. Ungefär som om du har en jpg-bild och redigerar den. Varje gång du sparar komprimerar den då bort information ur något som redan är komprimerat, o.s.v. o.s.v.

Bästa är ju om du skaffar ljudmaterialet du ska klippa i okomprimerat format och sen komprimerar dem till mp3 först efter att du klippt färdigt. Annars tror jag du får brottas med kvalitetsförlusten.

1
Bevaka tråden