Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook klient för MacOS X?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet när det kommer en uppdaterad Outlook klient för MacOS X?

Den som finns för MacOS 9 / Classic rockar tycker jag! Installerade den hemma ikväll och den fungerar fint och ser riktigt fräsch ut...

Enligt Microsoft jobbar de på en, men det är tydligen fortfarande inte helt säkert... Om jag fattade saken rätt på Office-seminariet jag var på förra veckan...

Think Secret publicerade det här den 24 januari.

Ingen Outlook för Mac OS X

Jag hoppas verkligen på en komplett Outlook för Mac OS X. Vi kör exchange på jobbet och med Outlook 2001 kan vi Macarna vara med och leka med Windowsvännerna. Väldigt tråkigt om möjligheten att köra exchange med epost och kalendern försvann i Mac OS X.

I artikeln så hänvisas det till att Entourage ska ersätta Outlook även för exchangeanvändarna.

[ 05 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Christian Aahs ]

Jag har svårt att se att det skulle vara så vansinnigt svårt att koppla ihop kalender, adressbok och maillåda till en Exchange-server från Entourage. jag skulle tro att detta dyker upp ganska snart.

Hur blir det med syncen mellan Entourage v.X och palm?
Nån som vet nåt?

Anders

Jag har svårt att se att det skulle vara så vansinnigt svårt att koppla ihop kalender, adressbok och maillåda till en Exchange-server från Entourage. jag skulle tro att detta dyker upp ganska snart.

Särskilt som dom redan har en Outlook 2001 klient som fungerar fin-fint i classic. Det är väl inte så mycket jobb att slänga in den i mixern och få ut en carboniserad liten app?

Tror dock att Microsoft inte vill att MacOS X ska bli konkurrenskraftigt mot tex XP. Så länge dom håller tillbaka program som Outlook så kommer inte stora företag ens fundera på X.

Huvudet på spiken Martin.

Jag tror detta är anledning till att det dröjer med Exchange stöd för Mac.
Hur svårt kan det vara att lägga till det i Entourage, som redan har mycket liknande funktioner.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
Hur blir det med syncen mellan Entourage v.X och palm?
Nån som vet nåt?

Anders

Dom jobbar på det, men väntar på att Palm Desktop för X ska bli skarp.

Fyll i formuläret här för att visa att att vi behöver outlook till X: http://www.microsoft.com/mac/community/survey/ol_exchange.asp

/John

Vilka frågor!!

"Om vi inte släpper Outlook för X - kan du tänka dig att använda ett annat operativsystem??" Herregud! :eek:

Trevligt. Det formuläret bombade min Mozilla. Skulle väl ha tänkt på att använda Exploder på M$ site.

1
Bevaka tråden