Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

office X suger... nåt...

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu eär jag riktigt j****la sur....
pyttemjuk retar mig som inget annat.
I vanliga fall älskar jag att lösa problem och finna nya utvägar, jag har lärt mig mycket med den inställningen, men detta tar faan imig priset... varje gång jag försöker att installera Office X på en maskin uppstår oundvikligen problem av en karaktär som bara microsoft kan uppnå.
Hur i helvete kan man bara släppa en sådan uruselt, instabil och till råga på allt rent ut sagt dålig mjkvara... microsoft är som ett jävla gift...alla använder det och därför e det svårt att vata utan.

Nåja, färdig klagat.... jag har installerat office x och får inget att funka... misstänker att det har med fonter att göra, förra gången fixade Martin Björnström min insallation genom att ta bort garamond .... funkar inte denna gång... har någon annan råkat ut för samma sak? jag har inte lusta att spendera min tid till att lösa problem i en sådan programvara som office.... snälla hjälp!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 10:27

Två saker först.

1. Lär dig vårda ditt språk. Det lönar sig aldrig med svordomar eller sura miner. Tålamod är en dygd, lär dig detta.
2. Vad är det som inte fungerar, startar inga program eller?

Om det är som punkt två skulle jag ta bort alla typsnitt ur classicmappen och lägga dom nånstans där du inte behöver tänka på dom. En mapp på skrivbordet som heter test tex.
Om det visar sig att du kan starta office nu så är det inte Microsofts fel, det är fonttilverkaren som gjort en font som inte fungerar. Du får nu gå igenom font för font för att se vilken det är som är defekt.

Lycka till, och slappna av lite nästa gång. Svordomar lönar sig inte.

/glemme

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2002-02-06 18:11

Det händer mycket konstigt med Office X......

Jag har råkat ut för att dokument skrivna i Word X, och sedan mailade till olika miljöer, ej går att öppna. Flera som öppnar i OFFICE 2001, eller PC-miljö, får meddelandet "dokumentet kan inte öppnas. Asiatiska typsnitt saknas".....och jag skrev ju bara på svenska...??

:eek:

//TC

Om man är besviken eller förbannad så har man all rätt att uttrycka sig som man känner.

Office X tycker jag fungerar bra på de maskiner jag har testat på. Kan det inte vara något med din konfiguration?

Visst du har rätt att uttrycka dig som du vill, men gör det inte här! Lätta på trycket innan, så slipper andra stå ut med det. Vad glemme säger är helt rätt, det lönar sig inte att svära och gå på, snarare tvärtom. Man får ju ingen lust att hjälpa nån person som beter sig så, än om han/hon hade berättat o sina problem sansat.

Jag har inte märkt ett enda problem med Office X sedan installationen före jul. Trots att det är MS så måste jag säga att det är ett riktigt kompetent och välgjort program. Det finns säkert buggar, men vilka program har inte det....Utan buggar skulle man få vänta i oändlighet på nya versioner. Ang. språket - Visst ska man vårda sitt språk, men är man förbannad så är man.

Hur orkar man reta sig på fyra svordomar, varav en censurerad? Är man arg så är man. Vad gör det om man luftar lite ilska i text på ett forum ingen tvingas att läsa? Stör man sig på svordomar, är det väl bara att låta sig härdas eller att sluta läsa.

Nä, är det något som irriterar mig med det här forumet, är det arrogansen i påhopp som:

Citat:

"Lär dig vårda ditt språk. Det lönar sig aldrig med svordomar eller sura miner. Tålamod är en dygd, lär dig detta".

Så fick jag det sagt.

[ 07 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Jonzie ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-07 18:28
Citat:

Lär dig vårda ditt språk. Det lönar sig aldrig med svordomar eller sura miner. Tålamod är en dygd, lär dig detta.

Låter värre än min gamla fröken

Undra vad det är som är så svårt med installationen av Office X?

Man drar ju bara en mapp till skrivbordet

Sen har jag själv inte haft några problem med det heller.

Eller jo, ett litet.. kunde inte installera 10.0.1 security updaten.
Den klagade på att den inte hittade Office och man fick inte heller välja var det låg, testade även att flytta runt Office mappen på hårdisken (till rooten etc) men det hjälpte inte så jag struntade i det.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Eller jo, ett litet.. kunde inte installera 10.0.1 security updaten.
Den klagade på att den inte hittade Office och man fick inte heller välja var det låg, testade även att flytta runt Office mappen på hårdisken (till rooten etc) men det hjälpte inte så jag struntade i det.

Se till att installera Entourage X - Hotmail Updater innan Security Update, efter att ha gjort så så är det inga problem att installera Security Update.

Entourage X - Hotmail Updater finns här.

[ 07 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: mie ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jonzie:
Hur orkar man reta sig på fyra svordomar, varav en censurerad? Är man arg så är man. Vad gör det om man luftar lite ilska i text på ett forum ingen tvingas att läsa? Stör man sig på svordomar, är det väl bara att låta sig härdas eller att sluta läsa.

Nä, är det något som irriterar mig med det här forumet, är det arrogansen i påhopp som:

Citat:

"Lär dig vårda ditt språk. Det lönar sig aldrig med svordomar eller sura miner. Tålamod är en dygd, lär dig detta".

Så fick jag det sagt.

Jonzie,

Var går då gränsen? Vid fem svordomar? Sex? Sju, Åtta? Nio? Tio? Om jag tillåter tio svordomar i ett inlägg, varför kan jag då inte tillåta elva i ett annat?

Vi måste dra gränsen någonstans, där det är lika för alla. Och för att alla ska trivas, drar vi gränsen vid noll svordomar. Noll.

Svordomar har inte någonting här att göra. Vill man påpeka att man är förbannad så finns det massvis med uttryck för att understryka detta och som inte räknas som svordomar.

Citat:

Jag finner inte att detta är ett arrogant påhopp. Detta är en neutral uppmaning, t o m med en ironisk klang på slutet. Det är inget ting som amn skall haka upp sig på.

Nog om detta.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-02-07 21:01

Har haft stora problem med Word v:X idag. Kunde inte öppna dokument från server oc inte skriva ut.
När jag tog bort ett nyligen installerat typsnitt från Library/Fonts, funkade allt som vanligt igen.
Tydligen är Word väldigt känsligt för vissa typsnitt (i detta fall en "specialdesignad" font som mitt jobb använder).

Citat:

Jag finner inte att detta är ett arrogant påhopp. Detta är en neutral uppmaning, t o m med en ironisk klang på slutet. Det är inget ting som amn skall haka upp sig på.

Ironi lämpar sig ännu sämre än svordomar i skrift. Jag förstår problemet. Visst kan många ta anstöt. Men om min åsikt är intressant, anser jag det betydligt mer störande med åthutningar (om än med så ironiska klanger i slutet) än ett inlägg då och då med lite svordomar.

Ett förslag till att göra behandlingen av svordomar mindre störande, är att behandla dem likadant. Genom att exempelvis redigera bort dem och skriva att "Policyn på forumet är att inga svordomar tillåts". Inget mer, inget mindre.

Citat:

Nog om detta.

Ja.

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: glemme:
[B]Två saker först.

1. Lär dig vårda ditt språk. Det lönar sig aldrig med svordomar eller sura miner. Tålamod är en dygd, lär dig detta.
2. Vad är det som inte fungerar, startar inga program eller?

--------------------------------------------------------------------------------------------------

jag ber allra ödmjukast om usäkt för mitt dåliga språk, sorry. Jag lovar att det inte skall upprepas och vist håller jag med dig, för att kunna hålla en nivå på diskutionena där alla ska trivas så måste man tänka på vad man säger.

Denna gån tängte jag mig inte för, men det skötte ju du det ganska bra åt mig, så man kan ju bara tacka och åter igen ber jag om ursäkt för ett dåligt vårdat språk.

Fantastisk vad folk kan vara observanta!
Jag tycker inte att inlägget var nått a haka upp sig på- tänkte inte ens på att han svor!

• Medlem
  • 2002-02-10 11:39

Jag har upptäckt att när jag både pratar och skriver om M$ att det är näst är intill omöjligt att exkludera svordomar.

Det går bara inte, för hela företaget är ett ***** **** **** företag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-10 11:49

Har ni tänkt på att under de här snart tio månaderna som forumet har varit igång så kommer ämnet språkvård upp med ganska regelbundna intervaller - kanske dags att starta en egen tråd om detta. Språket, vilket vi nu än väljer att använda, är ju vårat enda redskap för att uttrycka oss och säga det vi vill... Jag testar en ny tråd, och så undrar jag hur det gick med denna tråd och problemen med Office X ?!? :rolleyes:

joo... efter ett sex timmars senarie så gav , om man får säga det, den "rackaren" med sig (hoppas att ingen tog illa vid sig med tanke på mit t språkval här) I vanlig ordining så var det ett typsnittsrelaterat problem. Och för mig är inte det ett litet problem efter som jag hanterar en ganska betydande mängd fonter i mitt arbete. Ett sju tusan till jobb vart det innan jag stötte på den skadade stackars lilla fonten som stoppade käppar i hjulet. Här tycker jag att ordspråket "liten tuva ..." passar ironiskt bra.

Jag kan inte låta bli att le lite för mig själv när jag tänker vad mitt språk rörde om i 99mac grytan. Det är sällan man ser en sådan grov urspårning från temat. i stort sett tappade diskutionen poängen väldigt snabbt, ämnet diskuterades knapt...

mie: Tack så mycket för tipset!

1
Bevaka tråden