Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tidskadsproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 00:33

haller à med ett filprojekt och har ett problem. narjag kor log and capture i final cut pro sa kan jag inte logga in klippen!!! jag loggar klippen men nar datorn ska lasa in filerna sa spolar den bara kameran fram och tillbaka genom bandet, men drar inte nagot!jag fattar inte vad som ar problemet, har aldrig hant mig forut! verkar som att det ar nagot tjall med tidskoden.

snalla hjalp, det borjar bli brattom!! dessutom, nar jag loggar det manuellt sa slutar det efter typ 30 sekunder, ingen aning om varfor

tacksam for hjalp

julius

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 01:20

Om de är början av bandet så kan du inte börja med noll, då måste man sätta inpunkten tidigast från 10 sek. på bandet, mn antar att de inte e de som är problemet låter de som, skulle kunna vara ett tidskodsavbrott mitt i bandet, då är de inget att göra åt. Jag drabbades en gång av det, men de skumma var att felet låg inte på de bandet jag batcha in, för det var en kopia av en master som var lite halvkass, då fick jag köra in den via iMovie, tydligen känner FCP av om bilden får drop outs oxå tan tidskodsavbrott.

Sen är de oxå inställt som förval att den skapar ett nytt klipp vid avbrott, kan vara flera extraklipp vet inte hur den gör men nånting gör det, tänkte om det var de du upplevde som att den stanna. prova o vänta o se om den fortsätter. I värsta fall får man hitta nån kringående lösning om inget funkar.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-20 01:24

tror att du ar pa ratt spar.det ar fran borjan jag kor.men hur ska jag gara far att lura den till tio sekunder senare???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-20 23:01

Prova tryck på capture now o sedan play på kameran då tankar den in till du trycker på esc. då tankar den in första bilden den känner av på didskoden.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 02:44

jepp, det är så jag får göra.problemet är bara att det tar så mycket längre tid. vore skönare att bara logga in det och köra batch capture då det är mycket material som ska loggas.....men, men....det funkar ju så här också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 20:01

Jo men för det mesta brukar det bara gälla det första klippet på bandet, sedan är det bara att logga, förutsatt att det inte finns något avbrått. Finns det avbrått kan det ha varit kanske för att du har kollat på bandet vid inspelning och sen stannat bandet för sent. Ser man ingen tidkod i standbyläget kommer tidskoden alltid börja från 00:00:00. Därför är det bättre att stoppa bandet någon sek. tidigare om man måste kolla på filmen vid inspelning. Altenativet är att film nån sek. till innan man kollar.

1
Bevaka tråden