Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränna ut bildspel med iBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag är en ny ägare av iBook 12" och Canon IXUS 40.
Har tagit några bilder nu och gjort bildspel och importerat till iDVD. Har bara lekt runt lite...
Men det verkar som att man måste ha Superdrive för att kunna bränna ut bildspel till cd/dvd för att kunna visa på en dvd-spelare.

Detta är alltså vad jag vill göra: Importerar bilder, smidigt göra ett bildspel, bränna som svcd så att alla dvd-spelare kan spela upp skivan

Går detta eller är enda alternativet att koppla en extern DVD-brännare och bränna ut i iDVD?

Tack på förhand
/Blabar

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-23 14:13
Ursprungligen av Blabar:

Hej jag är en ny ägare av iBook 12" och Canon IXUS 40.
Har tagit några bilder nu och gjort bildspel och importerat till iDVD. Har bara lekt runt lite...
Men det verkar som att man måste ha Superdrive för att kunna bränna ut bildspel till cd/dvd för att kunna visa på en dvd-spelare.

Detta är alltså vad jag vill göra: Importerar bilder, smidigt göra ett bildspel, bränna som svcd så att alla dvd-spelare kan spela upp skivan

Går detta eller är enda alternativet att koppla en extern DVD-brännare och bränna ut i iDVD?

Tack på förhand
/Blabar

Om du hämtar ned denna fil och lägger dom två filerna direkt i din användares mapp, detta gör att du kan välja att göra en image fil om du håller ned ctrl när du samtidigt klickar på bränn i iDVD. Du kan läsa mer här om du stöter på problem.
Du kan sen bränna en vanlig CD om du inte har mer material än vad som ryms på CD, det finns Stationära DVD-Spelare som kan klara av att läsa DVD som är brända på CD men inte alla. Med hacket ovan kan man också bränna med iDVD direkt till en Extern DVD Brännare.
SVCD går inte att göra med iDVD.
Berätta hur det gick.
MVH/Kent

Kan man inte bränna svcd i toast då? Är grym nybörjare på Mac men kan lite om PC, så man är ivrig att lära sig allt

Ska kolla upp ditt tips, tack så mycket!

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-23 16:20

Självklart kan du använda Toast för att göra en SCVD men ett bildspel blir ju inte så roligt där, utan hjälp av iDVD.

Men kan man inte bränna .img filen man skapat genom iDVD i Toast?
Provade att bränna ut inehållet i .img filen i Finder men det gick inget vidare...

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-02 13:58

jo använd Toast.

1
Bevaka tråden