Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD bibliotek?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon rekomendera ett vettigt program för att göra bibliotek över sina DVD-filmer?
Har prövar en del, men inte riktigt fastnat för nåt. Hjälp mig!

DVDpedia, du hittar det på versiontracker.

Kan nu efter extensivt testande av praktiskt taget alla DVD-bibliotikarier varmt rekomendera programmet DVD Cache. Är i 0.88 beta än så länge, men har funkat felfritt hela dagen. Lätt, användbart, smart och snyggt. Rekomenderas!

När du matat in 500 DVD och allt plötsligt försvinner så kommer du inte att rekommendera det längre....... DVDpedia rular både gällande sökfunktion samt exportmöjligheterna... och är dessutom ingen betaversion.

• Oregistrerad
  • 2004-03-31 18:33

DVD Cache

Har använt DVD Cache sedan de allra första stapplande stegen utan att råka ut för att allt försvunnit, men har inte kört varje version då de kommit väldigt tätt. Det är väldigt lätt att göra en backup innan man drar igång en ny version.
Jag rekommenderar DVD Cache!

Ursprungligen av Jan-Anders Lindqvist:

Har använt DVD Cache sedan de allra första stapplande stegen utan att råka ut för att allt försvunnit, men har inte kört varje version då de kommit väldigt tätt. Det är väldigt lätt att göra en backup innan man drar igång en ny version.
Jag rekommenderar DVD Cache!

Efter att ha testat och dessvärre köpt delicious library så har jag nu testat dvd cache och visst verkar det bättre - kanske inte lika snyggt men verkar mer praktiskt.

Dessvärre lyckas jag inte få skriva in director i infon och vissa saker som jag fyller i blir osynliga i fönstrena, skumt och mindre bra

Jag köpte delicious library häromdan och upptäckte till min fasa att nästan allt jag lagt in hade försvunnit nästa dag - inte kul - annars gillar jag deras look på programmet, fast jag gillar inte att det måste stå pris och massa trams. Har lust att få tillbaka mina pengar - som det serut idag är det ett idiot köp.

Ska testa era förslag istället.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-11-23 16:44

Har provat lite med DvdTheque och tycker det verkar bra. Finns att ladda ner här

Ursprungligen av Robban B:

Har provat lite med DvdTheque och tycker det verkar bra. Finns att ladda ner här

nja, inte så bra tycker jag.

Ingen som vet något program där man kan dela med sig enkelt på en sida på internet (pc-programmet jag använder klarar detta) och som även kan lägga till xbox spel (Delucios Library klarar detta)

jag kör nu dvdpedia och där kan man göra så att man kan läga upp på internet, enkelt vet jag inte men det går rätt smidigt.

Tycker detta program är bra mycket bättre än både delicious library och dvd cache.

Plus att det är bra support, delicious library har ingen support och kostar mer.

Njaa den lösningen är inte vad jag kallar smidig...

ok, vet inga direkta andra alternativ, hur tycker du det ska vara för att vara smidigt?

I PC programmet så har man ett gratis konto på internet. Man skriver in sin inloggnings info och sen är det bara trycka på en knapp så är hela listan uppdaterad på internet (där man även ser bilder och antal filmer man har)

Här är länken till min sida: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Blabar_sverige
Men jag vill inte sitta med PC-datorn så hjälp mig hitta ett liknande program

Ursprungligen av Blabar:

I PC programmet så har man ett gratis konto på internet. Man skriver in sin inloggnings info och sen är det bara trycka på en knapp så är hela listan uppdaterad på internet (där man även ser bilder och antal filmer man har)

Här är länken till min sida: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Blabar_sverige
Men jag vill inte sitta med PC-datorn så hjälp mig hitta ett liknande program

Jo det låter onekligen smidigare, jag har snackat med dem på dvdpedia om detta, kanske kommer i nästa version.

Har bla prövat DVDCache och DVDpedia. Vad jag saknar är prenumeration på kompisens samling så att jag kan matcha den mot min egen och se vad han har som inte jag har.

Har gjort en enkel hemsida med databas där vi kan lägga in våra filmer för att kunna göra detta. Fast som det är nu så får vi leta upp filmerna på IMDB och lägga in ID siffran manuellt för varje film.

Senaste versionen av DVDpedia kan man nu importera .dvdpedia exporterade bibliotek utan att det blir dubbletter men jag kan fortfarande inte sortera ut skillnaden mellan kompisens och mina filmer.

Får väl bygga vidare på hemsidan så att man kan skicka upp en exporterad fil från något biblioteksprogram och sen ha en import rutin för att snabba upp hanteringen.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-11-30 18:38

Har nu testat dvdpedia och det verkar också bra, vid en snabb test snäppet bättre än DvdTheque.

Senast redigerat 2004-12-17 20:44

Nu har en ny version kommit till dvdpedia och nu med sync till .mac och ipod plus en massa annat mums.

Testa

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-12-17 20:44
Ursprungligen av draags:

Nu har en ny version kommit till dvdpedia och nu med sync till .mac och ipod plus en massa annat mums.

Testa

Det har väl funnits tidigare?

Nja inte hela tiden med ett enda knapptryck, inte i min tidigaste version ialla fall. Fast jag har ju inte uppgraderat den på länge så...

1
Bevaka tråden