Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Railroad Tycoon 3 fusk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag är helt ny här på forumet. Jag använder min mans login.

Jag har fått detta trevliga Sim-liknande tågspel av honom.
Det går inte allt bra för mig hur jag än gör.

Jag har kollat efter fusk på nåtet men inte hittat nåt som funkar till Mac.
Någon som kan hjälpa mig med det?

/Jenny

Appropå tågspel!!

De ni ska ladda hem (jag är saligt såld sen åratal tillbaka, och nu äntligen finns spelet till osx) är spelet OpenTTD, som är en open source klon av spelet Transport Tycoon Deluxe.
i openttd är de lätt att få rätsida på ekonomin, till skillnad från andra spel i denna genre, så då kan man koncentrera sig på bygga räls istället för att vända på kronorna

hemsidan är: www.openttd.org

edit: för att också försöka svara på frågan. Jag hittade länken nedan, fusken är till pc-versionen men dom kanske funkar på mac också?

http://cheatplanet.com/pccheats/railroad_tycoon_3.htm

Tack så jättemycket.

Jag kollade upp det där andra spelet också.

Den vill bara öppna ett program som heter Terminal. Vad ska jag göra?

/Jenny

De kan va lite krångel o få igång spelet, man behöver bla några datafiler från orginal tycoon'et. Läs i instruktionerna eller på deras forum så ska de finnas en utförlig förklaring.

När jag ändå jar börjat använda detta forum underar jag om det går att tanka hem redan gjorda kartor. Jag skulle vara intresserad av en karta över vårt kära Sverige.

/Jenny

  • Medlem
  • 2004-11-26 21:45

Härligt att det finns andra TTDL-frälsta här också. Jag undrar om det funkar med ljudet i OpenTTD. För mig fungerar allt ljud utom musiken...

1
Bevaka tråden