Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rullister som försvinner i IE

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort en hemsida med ramar. I huvudramen står det scrolling="auto", men det tycks inte IE fatta för ibland finns där inga lister ändå och innehållet som ligger en bit ner på sidan går därmed inte att komma åt.

Jag har testat med att lägga in scroll="auto" på undersidorna men det hjälper inte. Vill inte lägga in scroll="yes" eftersom det då ser dumt ut i alla andra läsare när det blir rullister även när det inte behövs.

Är det här en ofrånkomlig bugg i IE eller går det att på något sätt lura läsaren så att den skapar rullisterna ändå när de behövs?

  • Medlem
  • 2004-11-27 13:53

scrolling="auto" fungerar för mig i alla versioner av IE jag testat mot (= många, är alltid noga med kompabiliteten).

Har du någon länk till sidan?

Hmm, märkligt att det inte funkar hos mig då. Har det något med vilken version av os x man har?
Sidan jag försöker få ordning på just nu är alm.nu/blue

  • Medlem
  • 2004-11-27 17:48

Du har en scroll="no" i <body> i FrameMain, tog jag bort den verkar det funka i IE för Mac iaf.

Hmmm, den måste jag ha missat att ta bort. Men, menar du att den enda scroll="no" på hela webbsidan blockerar rullisterna överallt?

Men, nu testade jag själv och det funkar fortfarande inte...
Visst, jag känner inte så många som kör IE på mac, men jag vill ju att det ska funka ändå.

  • Medlem
  • 2004-11-27 18:30

Fungerar i IE 5.2.2 för Mac...
När du uppdaterar framesets i IE, markera adressfältet och tryck return; uppdatera-knappen uppdaterar nämnligen inte allt, inte ens med shift nedtryckt.

IE använder egen renderare, så OS:et ska inte spela någon roll kan man tycka...

Oki! Nu funkar det. Fick tömma cashen också innan jag uppdaterade alltihop.
Mycket mysko det här, tycker jag, men jag har hört från andra som försökt fixa kompatibiliteten i alla läsare att de också haft problem med just IE (mac alltså).
Tack för hjälpen )

1
Bevaka tråden