Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny skärm i Displays.menu

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa

Jag gjorde om Display-menyn som man kan ha uppe bland batterimätaren, Airportindikatorn och allt det där.. Jag tyckte att den gamla Cinema Displayen borde bytas ut mot en nyare version, så här är den

Så här ser den ut i vanligt läge...

...och i nedtryckt läge...

(marginalen högst upp är större än vad som syns, jag fick inte med hela menylisten verkar det som :lol: )

Finns att ladda hem här
Packa upp och lägg filen i /System/Library/CoreServices/Menu Extras/
eller om ni tror att det är något fuffens medd min fil så kan ni packa upp den och ta ut bilderna bara och lägga dem i er egen Displays.menu-fil
Glöm inte att göra en backup på er egen Displays.menu-fil innan ni skriver över bara..

Hoppas att ni gillar den

• Medlem
  • 2004-11-28 20:34

kan man ändra vilken symbol som helst med den där?

Det kan du nog. Leta reda på den "Menu Extra" som du vill ändra ikonen i, också högerklickar du och väljar Show Contents. Sen går du till mappen Resources, så borde det ligga lite bilder där. I Displays.menu heter de display.tif och display_selected.tif

Gå till www.resexcellence.com, klicka vidare på "System level icons", så finns en massa såna här grejer att hämta.

(Om än i skuggan av Scriptflippers prestation)

jag känner mig hedrad

(va konstigt det var att bli kallad scriptflipper )

Ursprungligen av ScriptFlipper:

jag känner mig hedrad

(va konstigt det var att bli kallad scriptflipper )

Som man heter blir man kallad.

vad säger du nu då?

Ursprungligen av Kalliban:

vad säger du nu då?

Hmm, kan man byta namn nu också?

hemligt
(jag frågade björnström för ett tag sedan, men han glömde det nog, och nu när jag frågade igen så var det gjort på en millisekund )

Fortsätter i min egen lilla tråd

Ikon för EyeTV, vet inte hur original-ikonen ser ut men den här gjorde jag... Synd att man inte har EyeTV bara :lol:

laddas ner här
http://johanbostrom.com/eyeTV.tif.zip

1
Bevaka tråden