Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF formular som kan e-postas med Acrobat Reader?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 13:42

Har gjort ett ifyllbart formular i Acrobat 6 som funkar perfekt att fylla i och skriva ut fran Acrobat
Reader 5 och uppat. Nu skulle jag vilja kunna e-posta samma formular sa att den ifyllda informationen kommer med. Nu sager bara readern "-This document does not allow changes to be saved".. Nar jag kollar installningarna i Acrobat sa ar allt pa att man ska kunna gora detta. Nagot jag missat, eller ar detta helt enkelt begransningar i Readern?

Jepp, begränsningar i raedern. Pro krävs. Eller att pdferna är gjorda med ngn speciell svindyr pdf-mjukvara från Adobe. Detta har varit uppe förrut, sök!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 13:57
Ursprungligen av ill_chrill:

Tack!

• Oregistrerad
  • 2004-12-01 17:33

Räcker det med att du får tillbaka formulärinformationen? Då kan du göra en knapp som skickar iväg den som en fdf-fil från Reader. När den som har Acrobat, inte bara Reader, får fdf-filen kan den importeras den i det ursprungliga (tomma) formuläret.

Är det en begränsad grupp som skall kunna spara och skicka pdf-en kan CutePdf ha en billig lösning.

1
Bevaka tråden