Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snurrande badboll

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 14:09

I stort sett allt som Apple skapar är både bra och snyggt. Men något som jag har mycket svårt för är den snurrande godisplattan som kommer fram när datorn tänker. Finns det något sätt att byta ut denna "ikon" till något trevligare? Fattar inte att Apple valde att köra med den.

• Oregistrerad
  • 2004-12-01 14:13

Det är en badboll...

(Känns det bättre nu )

Det man skall göra är att ha minne och ordning på behörigheter och nät så att den inte dyker upp...
Den skall inte vara där - därför är det bra om denn är jäkligt irriterande

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 14:57

Så det är en kupp från Apple's sida för att de ska kunna kränga mer minne. Jasså

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-12-01 15:18

Godisplatta? :rolleyes:

Det är ett lyckohjul. Har man tur så stannar den

• Oregistrerad
  • 2005-04-15 16:43

ful som få

Måste säga att jag håller med.

"badbollen" är så himla ful. Skulle kunna var en färggran spya, jag mår fysiskt dåligt när jag ser pastellfärgerna leka över skärmen min. Huuuu

Om någon vet hur man kan byta så svara tack

Någon som vet skillnad mellan armbandsuret och badbollen?

• Medlem
  • 2005-04-15 17:25

Om man ska vara petnoga så är det en oerhört dålig stilisering av en cdskiva... En relik från NeXT, där systemet var tänkt att ligga på en cd, i datorn.

• Oregistrerad
  • 2005-04-15 17:28
Ursprungligen av Gran:

Måste säga att jag håller med.

"badbollen" är så himla ful. Skulle kunna var en färggran spya, jag mår fysiskt dåligt när jag ser pastellfärgerna leka över skärmen min. Huuuu

Om någon vet hur man kan byta så svara tack

Någon som vet skillnad mellan armbandsuret och badbollen?

om du ser pastellfärger ska du definitivt vara orolig! -- gå direkt till badrummet och töm magen!!

/jensa (lyfter fram fredags-nivån)

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-04-15 17:41

Jag har inte heller riktigt förstått skillnaden mellan armbandsuret och badbollen. När jag får fram badbollen så gäller det oftast ett program. Övriga program fungerar ju precis som vanligt. Kan tänka mig att det är systemet som säger att det här kommer att ta extra lång tid. Kontrollera så att du har tillräckligt minne, processorkraft osv...

Eller är det fredagssvammel jag pysslar med nu?

Ursprungligen av Bridell:

Finns det något sätt att byta ut denna "ikon" till något trevligare?

http://www.unsanity.com/haxies/mightymouse/

Hag har minskat förvirringen en gnutta, genom att byta ut 'godisplatta' i rubriken mot det mer vedertagna 'badboll'.

Godisplatta var i och för sig rätt träffande, men kanske ett inte direkt igenkänt begrepp. Badbollen har ju funnits sedan System m/ä

Jag har minskat förvirringen en gnutta, genom att byta ut 'godisplatta' i rubriken mot det mer vedertagna 'badboll'.

Godisplatta var i och för sig rätt träffande, men kanske ett inte direkt igenkänt begrepp. Badbollen har ju funnits sedan System m/ä.

Ni har fel allihopa. Alla vet väl att det är en pizza: the spinning pizza of death, om det hette i 10.0 eller .1.

1000e inlägget, whouiiiii!!!!

1
Bevaka tråden